«Ξεπέρασαν τα χίλια άτομα και τις 2 ημέρες και κατά τον εσπερινό και κατά τη Θεία Λειτουργία κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Ο κόσμος της Δερύνειας, της Αμμοχώστου και της Κύπρου είναι συνδεδεμένος με αυτό το ξωκλήσι και ευχαριστούμε ιδιαίτερα που ήρθαν από όλη την Κύπρο για να προσκυνήσουν», δήλωσε ο Δήμαρχος της Δερύνειας, Άντρος Καραγιάννης.
Συγκίνηση και βουρκωμένα μάτια. Οι θύμησες επέστρεψαν και ζωντάνεψαν οι μνήμες από την άλλοτε ελεύθερη Κύπρο.
«Ερχόμαστε, θωρούμε και δεν μπορούμε να πάμε πιο κάτω, ήταν η θάλασσα που πηγαίναμε. Εν τα ξεχάνουμε ποτέ.. Ερχόμουν με τους γονείς μου», δήλωσε πολίτης που βρέθηκε στο εξωκλήσι της Αγίας Μαρίνας.
«Σημαίνει πολλά για μένα, είναι η ημέρα που αρραβωνιάστηκα και ένα χρόνο μετά ακριβώς παντρεύτηκα», σημείωσε άλλος.
Ανάβουν ένα κερί και προσκυνούν την εικόνα της Αγίας Μαρίνας, που σήμερα τιμάται η μνήμη της και προσεύχονται για ένα καλύτερο αύριο. Για απελευθέρωση και επιστροφή.
«Ευχήθηκα ο κόσμος να πάει καλά, ο τόπος μας», ανέφερε χαρακτηριστικά πιστός.
Χθες τελέστηκε ο καθιερωμένος εσπερινός και σήμερα η Θεία Λειτουργία μετά από άδεια και στην παρουσία μελών της ειρηνευτικής δύναμης.
Το ξωκλήσι της Αγίας Μαρίνας είναι του 12ου αιώνα. Είναι χτισμένο πάνω σε υπόγειο αγίασμα. Λόγω προβλημάτων υγρασίας, το Τμήμα Αρχαιοτήτων προβαίνει σε διορθωτικά έργα, ενώ σε εξέλιξη είναι και η διαμόρφωση του χώρου πέριξ της εκκλησίας για να διευκολύνεται η πρόσβαση των προσκυνητών.