Τα νοσοκομεία ανά τον κόσμο εκπέμπουν σήμα κινδύνου, την ώρα που οι ειδικοί στις Ηνωμένες Πολιτείες προειδοποιούν ότι η πανδημία των ανεμβολίαστων είναι προ των πυλών.
«Εξελίσσεται σε πανδημία των ανεμβολίαστων. Καταγράφουμε αύξηση των κρουσμάτων σε περιοχές της χώρας που έχουν χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη διότι οι ανεμβολίαστοι παραμένουν σε κίνδυνο, ενώ οι κοινωνίες των πλήρως εμβολιασμένων είναι γενικά καλά», δήλωσε η Διευθύντρια του CDC, Rochelle Walensky.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες ο Πρόεδρος Joe Biden τα βάζει με τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως το Fb, που επιτρέπει τηνδημοσιοποίηση ψευδών ειδήσεων για τα εμβόλια.
«Σκοτώνουν ανθρώπους. Πραγματικά αν κοιτάξετε, η μόνη πανδημία που έχουμε είναι μεταξύ των ανεμβολίαστων. Και σκοτώνουν ανθρώπους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αμερικανός Πρόεδρος.
Στο Λος Άντζελες το μέτρο για υποχρεωτική χρήση μάσκας επανήλθε, την ώρα που σε πολλές πολιτείες της χώρας το νέο κύμα κρουσμάτων οδηγεί το σύστημα υγείας στα όριά του.
«Νεαρότεροι, πιο βαριά άρρωστοι και πιο γρήγορη επιδείνωση, έτσι θα το χαρακτήριζα. Έχουμε πολλούς, πολλούς νεαρότερους ασθενείς», υποστήριξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της CoxHealth, Steve Edwards.
Στην Ευρώπη το ECDC προβλέπει ότι μέχρι την 1η Αυγούστου τα κρούσματα θα πενταπλασιαστούν.
Στη Βρετανία οι επιστήμονες κάνουν δραματική έκκληση στην κυβέρνηση Τζόνσον να αναθεωρήσει την απόφασή της για άρση όλων σχεδόν των περιορισμών τη Δευτέρα, χαρακτηρίζοντάς την επικίνδυνη.
Ενώ στη Γαλλία, μετά τις ανακοινώσεις Μακρόν για τους εμβολιασμούς, έχει αναθερμανθεί το ενδιαφέρον των πολιτών, που σχηματίζουν ουρές στα walk in centres.
«Την Πέμπτη συνειδητοποιήσαμε ότι όλα θα είναι κλειστά για μας αν δεν εμβολιαστούμε», δήλωσε 15χρονη από το Παρίσι.
Μετά από 9 μήνες άνοιξε ξανά για επισκέπτες ο Πύργος του Άιφελ, αυστηρά όμως με safepass.
Στη Βαρκελώνη επανήλθε η απαγόρευση βραδινής κυκλοφορίας, προς απογοήτευση των νέων και των τουριστών.
«Είμαστε σε διακοπές και δεν μπορούμε να κυκλοφορούμε στους δρόμους μετά τη μία το πρωί. Είναι εντάξει, αλλά ενοχλητικό», σημείωσε τουρίστας.
Νέα μέτρα επιβλήθηκαν και στην Αυστραλία, όπου συνεχίζεται η αύξηση κρουσμάτων. Έρημη πόλη το Σίδνει, όπου είναι σε ισχύ νέο lockdown, με τις αρχές να κλείνουν και τα εργοτάξια.
Στη Νέα Νότια Ουαλία απαγορεύτηκε η απομάκρυνση των πολιτών από τις γειτονιές τους, ακόμη και για σκοπούς εργασίας.
Και ενώ έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, συναγερμός σήμανε στο Ολυμπιακό Χωριό, όπου καταγράφηκε το πρώτο κρούσμα. Εκφράζονται ανησυχίες για αλυσίδα μετάδοσης του ιού, με τους συμμετέχοντες στους αγώνες να υποβάλλονται καθημερινά σε δειγματοληπτικό έλεγχο.