Δύο εικοσιτετράωρα πριν από την κάθοδο του Ταγίπ Ερντογάν στην Κύπρο και τις εξαγγελίες που προανήγγειλε οι Αμμοχωστιανοί μοιάζουν σε καζάνι που βράζει. Οι αντιδράσεις της διεθνούς κοινότητας και οι δηλώσεις δεν τους αφήνουν καθόλου ικανοποιημένους και αναμένουν την περαιτέρω κλιμάκωση των αντιδράσεων για την αποτροπή τετελεσμένων.
Σε δηλώσεις του στο ant1.com.cy, ο Δήμαρχος Αμμοχώστου, Σίμος Ιωάννου, ανέφερε πως δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι, παρόλα αυτά αναμένουν την αντίδραση του Αμερικανού Προέδρου μετά την επιστολή των 11 γερουσιαστών, με την οποία ζητούν από τον Τζο Μπάιντεν την απειλή κυρώσεων στην Τουρκία.
Ταυτόχρονα, εξέφρασε τις ευχαριστίες τους προς τους γερουσιαστές για την επιστολή που απέστειλαν στον Αμερικανό Πρόεδρο με στόχο την άσκηση πιέσεων προς την Άγκυρας για την αποτροπή τετελεσμένων στην περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου.
Ερωτηθείς αν θα καταφέρει ο Ερντογάν να δημιουργήσει τετελεσμένα και να επιτύχει τον εποικισμό στα Βαρώσια, απάντησε ότι «αν χάσεις την ελπίδα, δεν έχει σημασία ο αγώνας. Τα πράγματα είναι δύσκολα και πρέπει να είμαστε ειλικρινείς για όσα λέμε.
Εξέφρασε την άποψη ότι για να αποτραπούν τα σχέδια της Τουρκίας στην περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου πρέπει να ασκηθούν πιέσεις κυρίως από τις ΗΠΑ και όχι τόσο από την Ευρώπη ώστε να έχουν αποτελέσματα.
Σημείωσε μάλιστα ότι η τελευταία δήλωση έγινε από τον Ύπατο Εκπρόσωπο της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ και δεν έχουν άλλη πληροφόρηση μετά το Εθνικό Συμβούλιο για αντιδράσεις από τον διεθνή παράγοντα.
Ο Δήμαρχος Αμμοχώστου, ανέφερε πως ακόμη βρίσκονται σε άγνοια τι θα αναγγείλει ο Ερντογάν και αναμένουν τι ανακοινώσεις θα γίνουν.
«Δεν ξέρουμε τι θα αναγγείλει. Θα αναγγείλει τον ολοκληρωτικό εποικισμό; Δεν ξέρει κανένας, να περιμένουμε τι θα ανακοινώσει και δεν μπορεί από εξαγγελίες και μόνο δεν μπορεί να αποφευχθεί ο εποικισμός», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σημαντικό σύμφωνα με τον Δήμαρχο Αμμοχώστου είναι να αποφευχθούν οι συνέπειες και ο διχασμός των Αμμοχωστιανών από τις ενέργειες που θα γίνουν.
«Είναι θέμα ενεργειών του κράτους και της κυβέρνησης για να έχουν αποτέλεσμα οι πιέσεις. Ο Δήμος Αμμοχώστου εκτός από επιστολές, διαμαρτυρίες και εκδηλώσεις δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Ο Δήμος Αμμοχώστου θα πραγματοποιήσει το βράδυ της Δευτέρας εκδήλωση διαμαρτυρίας στο Πολιτιστικό Κέντρο της Δερύνειας και την Τρίτη το πρωί η Ένωση Δήμων Κύπρου κάλεσε όλους τους Δημάρχους να βγουν έξω από τα Δημαρχεία με πανό που θα αναγράφει «Είμαστε Αμμόχωστος».