Στο έλεος του στελέχους Δέλτα η Κύπρος. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1 η εξαιρετικά μεταδοτική μετάλλαξη του κορωνοϊού εντοπίστηκε στο 96% των θετικών δειγμάτων που έστειλε η Κύπρος στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου νόσων για εξέταση.
Συγκεκριμένα, το στέλεχος Δέλτα ανιχνεύθηκε σε 74 δείγματα από σύνολο 77, τα οποία αφορούν σε κρούσματα που εντοπίστηκαν την περίοδο 14 Ιουνίου μέχρι 1η Ιουλίου. Σε άλλα 2 εντοπίστηκε το βρετανικό στέλεχος.
Τα δεδομένα παραπέμπουν σε σταδιακή αλλά σχεδόν πλήρη επικράτηση της ινδικής μετάλλαξης στην Κύπρο, αν και χρειάζεται να γίνει επιβεβαίωση με περισσότερες εξετάσεις.
Μέχρι στιγμής, η μετάλλαξη Δέλτα εντοπίστηκε σε 80 δείγματα από τα 264 που εξέτασε το ECDC την περίοδο 2 Μαΐου με 1η Ιουλίου. Η συντριπτική τους πλειοψηφία, δηλαδή ποσοστό 92,5%, αφορά σε κρούσματα που εντοπίστηκαν τον τελευταίο ένα μήνα, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις ότι η έξαρση των κρουσμάτων οφείλεται κυρίως στη διασπορά του συγκεκριμένου στελέχους στην κοινότητα.
Η Σύμβουλος του Υπουργού Υγείας, Δρ. Ζωή Δωροθέα Πανά, ανέφερε πως «να προσπαθήσουμε αυτή τη στιγμή όσο πιο γρήγορα να αναχαιτίσουμε τη φόρα που έχει η Δ μετάλλαξη στην επικράτηση της λόγω του ότι συνέπεσε με την φάση των χαλαρώσεων και την καλοκαιρινή περίοδο».
Την ίδια ώρα, ΕΟΦ και ECDC εκτιμούν ότι μέχρι το τέλος Αυγούστου η παραλλαγή Δέλτα θα αντιπροσωπεύει το 90% των στελεχών που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
«Το γεγονός αυτό καθιστά απαραίτητη την επιτάχυνση των προγραμμάτων εμβολιασμού της κάθε χώρας, περιλαμβανομένης της χορήγησης και της δεύτερης δόσης», ανέφερε ο ΕΟΦ.
Την ίδια ώρα, ο Αναπληρωτής Καθηγητής Φαρμακευτικής, Χρίστος Πέτρου, ανέφερε πως «με τον πλήρη εμβολιασμό και των δύο δόσεων πετυχαίνουμε ψηλά επίπεδα προστασίας. για να σταματήσουμε την μετάλλαξη Δ και τη Ε Ζ Κ Ω μετάλλαξη θα πρέπει να προχωρήσει ο εμβολιασμός. Οι μεταλλάξεις που θα γίνουν πιο απειλητικές για τα εμβόλια συμβαίνουν, έχουμε κλινικές μελέτες γι’ αυτό συμβαίνουν σε μη εμβολιασμένους».
Εμβολιασμοί...ελεύθερης προέλευσης
Στον μαραθώνιο για ανοσοποίηση του εμβολιασμού ρίχνονται αύριο και τα κέντρα ελεύθερης προσέλευσης, στα οποία θα γίνονται εμβολιασμοί χωρίς ραντεβού.
Τα κέντρα «walk in» θα λειτουργούν από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή, από τις 8 το πρωί μέχρι τη μία το μεσημέρι. Θα στεγάζονται σε υφιστάμενα εμβολιαστικά κέντρα της κάθε επαρχίας και συγκεκριμένα, στη Λευκωσία στο Κέντρο Υγείας Λατσιών, στη Λεμεσό στο
Κέντρο Υγείας Λινόπετρας, στο Λιμάνι Λάρνακας, στο ΓΝ Πάφο και στο ΓΝ Αμμοχώστου.
«Οι εμβολιασμοί θα αφορούν νέους εμβολιασμούς, δηλαδή άτομα που θα εμβολιαστούν με την 1η δόση του εμβολίου και όχι εμβολιασμό με τη 2η δόση και θα τηρείται σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με την προσέλευση των πολιτών», επισημαίνει το Υπουργείο Υγείας.
Στο μεταξύ αυξάνεται μέρα με τη μέρα το ενδιαφέρον των ξενοδοχοϋπαλλήλων για εμβολιασμό μέσω κινητών μονάδων. από τη Δευτέρα μέχρι και χθες εκδήλωσαν ενδιαφέρον άλλα 500 άτομα, με τον συνολικό αριθμό να φτάνει τους 1908.
Ενώ, μετά από εισήγηση του ΚΕΒΕ το Υπουργείο Υγείας εξετάζει την πιθανότητα να αποστείλει κινητές μονάδες εμβολιασμού και στις Βιομηχανικές Ζώνες και Περιοχές.