Κυκλοφορεί λοιπόν ευρέως στα ΜΚΔ ότι τα εμβόλια έναντι της Covid-19 μπορεί να προκαλέσουν υπογονιμότητα ή και στείρωση στις γυναίκες. Και για μια γυναίκα που θέλει να γίνει μάνα, είτε άμεσα, είτε μακροπρόθεσμα, ακόμα και μία πιθανότητα στο εκατομμύριο να υπάρχει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει, αποτελεί για αυτή ένα θέμα πολύ σοβαρό και ένα ρίσκο που δεν θέλει να πάρει σε καμία περίπτωση. Έλα όμως που κάτι τέτοιο δεν ισχύει, και δεν υποστηρίζεται από κανένα επιστημονικό εύρυμα. Αλλά αντιθέτως κάνει τις γυναίκες να παραμένουν εκτεθειμένες σε έναν φυσικό ιό που μπορεί να κάνει ακριβώς αυτό που φοβούνται περισσότερο, να μειώσει τις πιθανότητές τους για μια επιτυχημένη εγκυμοσύνη.
Ας δούμε όμως από πού ξεκίνησε αυτή η ιστορία με την υπογονιμότητα και τι ισχύει στην πραγματικότητα.
Στις αρχές Δεκεμβρίου του 2020, ένας Γερμανός γιατρός και επιδημιολόγος με το όνομα Wolfgang Wodarg, συνεργάστηκε με έναν πρώην υπάλληλο της Pfizer, τον Michael Yeadon για να ζητήσει από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων να καθυστερήσει την έγκριση του εμβολίου Pfizer/BioNTech.
Η ανησυχία των δύο, αν προσπαθήσουμε να δούμε την όλη ιστορία με θετική ματιά, ήταν ότι η πρωτεΐνη ακίδα του ιού (η γνωστή πια “spike protein”), την οποία και στοχεύουν τα εμβόλια, «μοιάζει πολύ» με μια ανθρώπινη πρωτεΐνη που λέγεται syncytin-1 και είναι πολύ σημαντική για να λειτουργεί σωστά ο πλακούντας κατά την εγκυμοσύνη. Η θεωρία τους ήταν πως αν το εμβόλιο πυροδοτεί την δημιουργία αντισωμάτων έναντι της πρωτεΐνης ακίδας του ιού, τότε κατά λάθος, τα αντισώματα αυτά μπορεί να επιτεθούν και στην syncytin-1, και άρα να προκαλέσουν υπογονιμότητα ή και στείρωση στις γυναίκες. Επειδή η θεωρία αυτή ακούγεται λογική σε κάποιον χωρίς το επιστημονικό υπόβαθρο, και επειδή ξεκίνησε από δύο άτομα επιστήμονες (βέβαια και οι επιστήμονες άνθρωποι είναι, και έχουν τις δικές τους ατζέντες), και η παράθεση από αυθεντίες, πάντα έχει μια επιπλέον βαρύτητα, η ιστορία αυτή πήρε εξωφρενικές διαστάσεις στα ΜΚΔ και φυσικά έγινε ψωμοτύρι στα χέρια των απανταχού αντιεμβολιαστών. Η θεωρία αυτή αν και έχει διαψευστεί πολλές φορές από όλη την επιστημονική κοινότητα, συνεχίζει ακόμα και σήμερα να κάνει ζημιά.
Πριν μπούμε στην λεπτομέρεια, καλό είναι να αναφέρουμε ότι ο «γιατρός» Wolfgang Wodarg έχει εγκαταλείψει την ιατρική πρακτική από το 1994, και, κάποτε το 2010 επικαλείτο πως και η γρίπη των χοίρων δεν υπάρχει και ότι είναι όλα μια σκευωρία. Ο δεύτερος ερευνητής, Michael Yeadon, ας σημειώσουμε πως απολύθηκε από την Pfizer το 2011 μαζί με την ομάδα του όταν η εταιρεία έλαβε τη στρατηγική απόφαση να σταματήσει την γραμμή έρευνας με την οποία ασχολείτο, και ο ίδιος έφτιαξε μία άλλη εταιρεία την Ziarco.