Σε ψήφισμά τους οι συμμετέχοντες τονίζουν, μεταξύ άλλων, ότι «στις κρίσιμες στιγμές που διέρχεται η χώρα, τα μείζονα διακυβεύματα για το δημόσιο πανεπιστήμιο είναι το επονομαζόμενο σχέδιο "ΑΘΗΝΑ", η απαξίωση των πτυχίων και διπλωμάτων των ΑΕΙ, η χειμαζόμενη φοιτητική μέριμνα, η κατάρτιση των προϋπολογισμών και ο κίνδυνος νέων οικονομικών ζημιών για τα πανεπιστήμια, καθώς και η "διαθεσιμότητα" υπαλλήλων, που οδηγεί σε απόλυση διοικητικού προσωπικού».
Σημειώνεται ακόμη ότι «η αντιμετώπιση αυτής της κρίσης βρίσκει τα πανεπιστήμια μέσα στη δίνη της εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου και στην αποδόμηση των οργάνων της αυτοδιοίκησης τους, που αυτό συνεπάγεται».
Η Σύνοδος δηλώνει στο ψήφισμά της, την κατηγορηματική της αντίθεση στη ρύθμιση, που πλήττει -όπως αναφέρεται- το δημόσιο συμφέρον και ζητά από το υπουργείο Παιδείας «να επανορθώσει αποκαθιστώντας την αναγνώριση πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες των διπλωμάτων και πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων με βάση τα προγράμματα σπουδών τους».
Επιπλέον, οι πρυτάνεις εκφράζουν την αντίθεσή τους στο μέτρο της διαθεσιμότητας υπαλλήλων, τονίζοντας ότι «τα πανεπιστήμια χάνουν το ανθρώπινο δυναμικό τους, όταν με τον "μηχανισμό" της διαθεσιμότητας απειλούνται με απώλεια και απόλυση του διοικητικού τους προσωπικού». Ταυτόχρονα, ζητούν από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης να αποσύρει άμεσα τη σχετική εγκύκλιο.