Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Κέντρα εμβολιασμού ελεύθερης προσέλευσης ρίχνει στη μάχη ανοσοποίησης του πληθυσμού το Υπουργείο Υγείας. Πρόκειται για τα επονομαζόμενα walk in centres τα οποία λειτουργούν ήδη σε διάφορες χώρες του εξωτερικού.

Η Λειτουργός Τύπου του Υπουργείου Υγείας, Μαργαρίτα Κυριάκου, ανέφερε πως «θα είναι μονάδες οι οποίες θα λειτουργούν μία σε πρώτη Επαρχία σε πρώτη φάση. θα υπάρχει εκεί μια ποσότητα εμβολίων και θα μπορεί ένας πολίτης να μεταβαίνει εκεί να εμβολιαστεί χωρίς να έχει εκ των προτέρων να προγραμματίσει ραντεβού».

Αύριο αρχίζει, εξάλλου, ο εμβολιασμός των ξενοδοχοϋπαλλήλων.

Κινητές μονάδες θα βρεθούν στην Πάφο για να εμβολιάσουν το προσωπικό που πήρε την απόφαση, ενώ όπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1 μέχρι στιγμής έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 1,436 άτομα που εργάζονται σε τουριστικά καταλύματα, 449 στην Πάφο, 241 στη Λεμεσό, 739 στην Ελεύθερη Αμμόχωστο και μόλις 7 στην Λάρνακα.

Επαναπρογραμματισμός ραντεβού

Η Πύλη Εμβολιασμού παραμένει ανοιχτή για όλα τα άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω, ενώ το Υπουργείο Υγείας ενημερώνει ότι η διαδικασία για επαναπρογραμματισμό των ραντεβού έχει επικαιροποιηθεί.

Συγκεκριμένα, για επαναπρογραμματισμό του ραντεβού για την πρώτη δόση, ο δικαιούχος θα πρέπει να επικοινωνεί με το τηλεφωνικό κέντρο 1474, όπου μπορεί να ακυρώσει το ραντεβού του. Αφού ακυρωθεί το ραντεβού μπορεί να διευθετηθεί νέο μέσω της Πύλης Εμβολιασμού.

Για επαναπρογραμματισμό ραντεβού της δεύτερης δόσης οι πολίτες μπορούν να αποστέλλουν email στη διεύθυνση [email protected] στο οποίο θα αναφέρουν Ονοματεπώνυμο, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας, Ημερομηνία γέννησης, Ημερομηνία και ώρα του ραντεβού, το Εμβολιαστικό Κέντρο, το Είδος εμβολίου, αριθμό τηλεφώνου, το λόγο για τον οποίο ζητείται αλλαγή του ραντεβού και πότε είναι επιθυμητός ο επαναπρογραμματισμός.

Τα αιτήματα για επαπρογραμματισμό που αφορούν ραντεβού για χορήγηση της 2ης δόσης του εμβολίου, θα τυγχάνουν επεξεργασίας από το Υπουργείο Υγείας και οι αιτητές θα ενημερώνονται τηλεφωνικά για το νέο ραντεβού που θα τους οριστεί.

Pfizer: Έρχεται και τρίτη δόση

Αίτημα για χορήγηση και τρίτης δόσης του εμβολίου της σχεδιάζει να καταθέσει τον επόμενο μήνα στον αμερικανικό οργανισμό φαρμάκων η κοινοπραξία Pfizer, με το αιτιολογικό ότι η 3η δόση αυξάνει ακόμη περισσότερο το ανοσολογικό φορτίο στον ανθρώπινο οργανισμό, έναντι του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η 3η δόση εμβολιασμού αυξάνει τα επίπεδα των εξουδετερωτικών αντισωμάτων από πέντε έως δέκα φορές, σε σύγκριση με το αρχικό εμβόλιο, ενώ θα χορηγείται έξι με οκτώ μήνες μετά τις δύο αρχικές δόσεις.

Ο CEO της Pfizer, Αλμπέρτος Μπούρα, είπε ότι «τα πρώτα αποτελέσματα από την ενισχυτική μελέτη για το εμβόλιο μας ενάντια στην CoViD-19 είναι ενθαρρυντικά. Ωστόσο παραμένουμε σε επαγρύπνηση και αναπτύσσουμε μία νέα έκδοση του εμβολίου που στοχεύει αποκλειστικά την πρωτεΐνη της παραλλαγής Δέλτα.

Η Αναπληρώτρια Διευθύντρια Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, Έλενα Παναγιωτοπούλου, επισήμανε πως «οι κατασκευαστές σίγουρα οφείλουν αφού είναι φαρμακευτικές βιομηχανίες να σκέφτονται πως θα δράσουν σε μελλοντικές καταστάσεις. και αυτό κάνει η Pfizer».

Οι κλινικές δοκιμές με την νέα έκδοση του εμβολίου αναμένεται να αρχίσουν τον Αύγουστο.

Στο μεταξύ ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων ανακοίνωσε σήμερα ότι η μυοκαρδίτιδα και η περικαρδίτιδα μπορεί να εμφανιστούν σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις μετά τον εμβολιασμό με τα εμβόλια τύπου mRNA, και ως εκ τούτου συνιστά την καταχώρηση της μυοκαρδίτιδας και της περικαρδίτιδας ως νέων παρενεργειών στις πληροφορίες για τα προϊόντα αυτών των εμβολίων.

Την ίδια ώρα, η Επιτροπή Ασφάλειας του Οργανισμού συνέστησε στα άτομα που είχαν προηγουμένως σύνδρομο τριχοειδούς διαρροής να μην εμβολιαστούν με το εμβόλιο της Johnson and Johnson.