Την επιδημιολογική εικόνα, καθώς και τα νέα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ από σήμερα, σχολίασε σε παρέμβαση του στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι», ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας. Δρ. Πέτρος Καραγιάννης.
Σε σχέση με τα μέτρα που τίθενται σε ισχύ από σήμερα, ο Δρ. Καραγιάννης είπε ότι θα χρειαστούν περίπου δύο βδομάδες για να δούμε κάποια αλλαγή.
Όσον αφορά την εφαρμογή του SafePass σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους, ο Δρ. Καραγιάννης επισήμανε πως «είναι μια πρώτη προσπάθεια να αναχαιτιστεί η πορεία του ιού, ελπίζω αυτή τη φορά ότι θα υπάρξει προσπάθεια από όλους μας για να περιορίσουμε την μετάδοση του ιού».
Τόνισε την ίδια ώρα ότι είναι αδιανόητο σε αυτή τη κατάσταση που βρίσκεται η Κύπρος εξαιτίας της πανδημίας, «να παραπονιόμαστε ποιος θα ελέγχει τα SafePass». Ενώ ανέφερε ότι ο έλεγχος του SafePass θα πρέπει να θεωρείται δεδομένος πλέον ούτως ώστε να μην μπαίνουν σε χώρους όπου συναθροίζονται άτομα τα οποία δυνητικά μπορεί να είναι θετικά και να δημιουργούν αλυσίδες μετάδοσης.
Επιπρόσθετα, δήλωσε την επιτακτική ανάγκη όπως προχωρήσει το εμβολιαστικό πλάνο σε μικρότερες ηλικίες, αφού όπως είπε 90% των κρουσμάτων της Πέμπτης είναι ανεμβολίαστοι.
Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι όσο υπάρχουν ανεμβολίαστοι, οι οποίοι μπορούν να μολυνθούν ο ιός θα διακινείται στην κοινότητα και θα διασπείρεται, γεγονός που θα τεθεί και ενώπιον της αποψινής σύσκεψης των επιδημιολόγων.
Ο Δρ. Καραγιάννης, ανέφερε ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Μετάλλαξη Δέλτα είναι κατά 50% πιο μεταδοτική από το αγγλικό στέλεχος αφού, όπως εξήγησε έχουμε να κάνουμε με ένα νέο παράγοντα που συντείνει στην εύκολη μετάδοση.
Σημαντικό όπως τόνισε είναι να τηρούνται τα μέτρα αυτοπροστασίας και αποστασιοποίησης, από όλους καθώς ο ιός μεταδίδεται εύκολα ακόμη και σε εξωτερικούς χώρους. «Ελπίζω ο κόσμος να καταλάβει τη σημασία της εφαρμογής των μέτρων αυτοπροστασίας», είπε καταλήγοντας.