Συμπλοκές, δακρυγόνα, σπρέι πιπεριού, τραυματίες, συλλήψεις.
Οι γυναίκες της Τουρκίας βγήκαν στους δρόμους, διαδηλώνοντας κατά της αποχώρησης της χώρας από τη διεθνή Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης, για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών.
Η προσφυγή τους για ακύρωση της απόφασης Ερντογάν, απορρίφθηκε από το Συμβούλιο Επικρατείας.
«Θα συνεχίσουμε να παλεύουμε. Θα συνεχίσουμε να κατεβαίνουμε στους δρόμους, δεν θα παραδοθούμε, δεν θα φοβηθούμε.», δήλωσε μια διαδηλώτρια.
Στα χέρια των διαδηλωτριών φωτογραφίες από θύματα βίας. Οι γυναίκες της Τουρκίας απροστάτευτες. Το 2020, σύμφωνα με στοιχεία δολοφονήθηκαν 409 γυναίκες από άνδρες, ενώ μέχρι στιγμής το 2021, 189. Τα περιστατικά βίας, σεξουαλικής ή σωματικής καταγράφουν παράλληλα, ραγδαία αύξηση.
«Οι γυναίκες έχουμε τον πρώτο και τελευταίο λόγο για τις ζωές μας.», είπε άλλη διαδηλώτρια.
Κρεσέντο υποκρισίας την ίδια ώρα από τον Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος έστειλε μήνυμα στις γυναίκες ότι δεν θα πρέπει να φοβούνται.
«Κάποιες οργανώσεις προσπαθούν να παρουσιάσουν την αποχώρησή μας από την Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης την 1η Ιουλίου ως πισωγύρισμα. Όμως όπως ο αγώνας μας ενάντια στη βία κατά των γυναικών δεν ξεκίνησε με την Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης, έτσι δεν θα τελειώσει με την αποχώρησή μας.», ανέφερε ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζεπ Ταγιπ Ερντογάν
Η Τουρκία είναι η μοναδική χώρα που έχει αποχωρήσει από την Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης. Σύμφωνα με την κυβέρνηση και το ΑΚΡ, που πρωτοστάτησε στην απόφαση, η Σύμβαση προωθούσε την ομοφυλοφιλία και υπονόμευε τις οικογενειακές αξίες.