Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Το τρίτο κύμα του κορωνοϊού είναι γεγονός σε πολλές χώρες. Η μετάλλαξη δέλτα, που πρωτοεμφανίστηκε στην Ινδία, εξαπλώνεται ραγδαία στον πλανήτη, δοκιμάζοντας εκ νέου τα συστήματα υγείας αλλά και τις αντοχές των πολιτών. 

Ρεκόρ κρουσμάτων καταγράφεται στη Λατινική Αμερική, όπου οι εμβολιασμοί προχωρούν με ρυθμό χελώνας. Η νέα έξαρση σε Βραζιλία και Αργεντινή άρχισε να αποτυπώνεται και στα νοσοκομεία. Σε δεινή κατάσταση, Κούβα, Μεξικό και Τυνησία. 

Αυξάνονται οι εστίες μόλυνσης στην Ευρώπη, λόγω της ραγδαίας διασποράς του στελέχους Δέλτα. Στη Γερμανία οι ειδικοί κρούουν κώδωνα κινδύνου, την ώρα που στην Γαλλία η μετάλλαξη αντιπροσωπεύει πλέον το 10% των επιβεβαιωμένων περιστατικών. 

«Η Γερμανία και η Ευρώπη βρισκόμαστε ακόμη σε κινούμενη άμμο», δήλωσε η Καγκελάριος της Γερμανίας, Angela Merkel. 

Άνοδο κατά 40% καταγράφουν τα κρούσματα στη Βρετανία, που «επέστρεψε» σε αριθμούς Φεβρουαρίου. Με κυρίαρχη πλέον την ινδική μετάλλαξη, η κυβέρνηση επισπεύδει τους εμβολιασμούς, που παραμένουν το μόνο όπλο στη μάχη κατά της πανδημίας. 

Έκκληση να εξεταστούν επειγόντως απευθύνει το Υπουργείο Υγείας της Δανίας, σε όσους παρευρέθηκαν στον αγώνα του Euro με το Βέλγιο στην Κοπεγχάγη, αφού έχουν εντοπιστεί ανάμεσα στους θεατές φορείς της ινδικής μετάλλαξης. 

Έρμαιο του νέου στελέχους και η Ρωσία. Χθες καταγράφηκε ο υψηλότερος αριθμός κρουσμάτων των τελευταίων 5 μηνών. Με το 90% των λοιμώξεων να οφείλεται στη μετάλλαξη όπως αναφέρουν οι ειδικοί. 

Στη Μόσχα, όπου παραμένει χαμηλός ο ρυθμός εμβολιασμού, εστιατόρια άρχισαν ήδη να κλείνουν τις πόρτες τους σε ανεμβολίαστους θαμώνες. 

Ακόμη και στο Ισραήλ, που ηγείται της κούρσας των εμβολιασμών και έχουν αρθεί όλα σχεδόν τα περιοριστικά μέτρα, σήμανε συναγερμός, με την κυβέρνηση να επαναφέρει την καραντίνα για όσους εκτίθενται στο νέο στέλεχος, ακόμη κι αν έχουν εμβολιαστεί. 

Ετοιμάζονται για αντιμετώπιση των προκλήσεων που συνοδεύει το στέλεχος Δέλτα, οι αρμόδιοι στις Ηνωμένες Πολιτείες που θεωρούν ζήτημα χρόνου την επικράτησή του στην χώρα. 

«Πρέπει να αρχίσουν (οι πολίτες) να δίνουν προσοχή γιατί αν είναι ανεμβολίαστοι, κινδυνεύουν», ανέφερε ο Anthony Fausi, Σύμβουλος του Λευκού Οίκου. 

Περισσότεροι από 150 εργαζόμενοι σε ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της χώρας, είτε απολύθηκαν, είτε παραιτήθηκαν αφού αρνήθηκαν να εμβολιαστούν όπως απαιτούσε η διοίκηση. 

Σύμφωνα με το εσωτερικό σημείωμα της διοίκησης οι εργαζόμενοι είχαν προθεσμία μέχρι τις 17 Ιουνίου για να λάβουν τουλάχιστον την πρώτη δόση του εμβολίου.