Όπως προκύπτει από τη διερεύνηση του ιστορικού των ασθενών που νοσηλεύονται, πάνω από το 90% των νοσηλευομένων με κορωνοϊό δεν έχουν ιστορικό εμβολιασμού.
«Αυτό είναι μια τρανή απόδειξη ότι αν δεν εμβολιαστείς θα είσαι πάντα σε κίνδυνο να εκτεθείς στον ιό και να νοσήσεις βαριά», δήλωσε ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας, Δρ Πέτρος Καραγιάννης.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας, τις τελευταίες μέρες καταγράφηκε αύξηση στις νοσηλείες νεαρών ατόμων, τα οποία αναπτύσσουν σοβαρά συμπτώματα και νοσηλεύονται είτε σε Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας είτε διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.
«Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση 33χρονου ασθενούς που την Κυριακή χρειάστηκε να διασωληνωθεί και να μεταφερθεί απευθείας από το Ιατρείο Βραχείας Νοσηλείας σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας», ανέφερε σε ανακοίνωση του το Υπουργείο Υγείας.
Σύμφωνα εξάλλου με τα δεδομένα που συλλέγει η ομάδα ιχνηλάτησης, το 70% των κρουσμάτων που εντοπίστηκαν τις τελευταίες μέρες, αφορούν σε άτομα κάτω των 40 ετών. Εξ αυτών μόνο , το 4% είναι πλήρως εμβολιασμένοι.
Ποσοστό περίπου 16% έχει ιστορικό εμβολιασμού με την 1η δόση, παραμένοντας όμως σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας επιρρεπείς στον ιό καθώς δεν έχουν αποκτήσει επαρκή ανοσία.
Το υπόλοιπο 80% των κρουσμάτων δεν έχει καθόλου ιστορικό εμβολιασμού.
«Από τους 40 και κάτω δεν έχουμε φτάσει τα επίπεδα το 90% που έχουν επιτευχθεί σε άτομα άνω των 60, 70 και 80 ετών. έχουμε κάποιο δρόμο να διανύσουμε με τις νεαρότερες ηλιακές ομάδες», σημείωσε ο Δρ Καραγιάννης.
Την ίδια ώρα, καταγράφεται αυξητική τάση στον αριθμό των κρουσμάτων στις Επαρχίες Λεμεσού και Αμμοχώστου με το ποσοστό θετικότητας στην Ελεύθερη Αμμόχωστο να ξεπερνά χθες το 1%.
«Αυτό πρέπει να κρούσει των κώδωνα για όλους μας, όχι μόνο για τις 2 επαρχίες, ότι πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε προσεχτικοί γιατί έχουμε χαλαρώσει υπέρ του δέον», υπογράμμισε ο Καθηγητής.
«Αν αρχίσουμε να διπλασιάζουμε τα κρούσματα οπωσδήποτε θα φτάσουμε σε ένα σημείο που δεν θα είναι διαχειρίσιμο», ανέφερε με τη σειρά του ο Υπεύθυνος της Ομάδας Ιχνηλάτησης, Βαλεντίνος Συλβέστρος.
Σήμα κινδύνου λόγω την ινδικής μετάλλαξης εκπέμπει στο μεταξύ το Υπουργείο Υγείας, τονίζοντας ότι ο βαθμός διασποράς του πιο μεταδοτικού στελέχους στην χώρα μας δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει.
«Αν και μεμονωμένα, η ινδική μετάλλαξη έχει εντοπιστεί και στην Κύπρο σε περιστατικά χωρίς ταξιδιωτικό ιστορικό. Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι η διαδικασία αλληλούχισης που γίνεται σε εξειδικευμένα εργαστήρια του ECDC είναι χρονοβόρα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το νέο στέλεχος να έχει εισχωρήσει στην κοινότητα και να προκαλεί αύξηση των κρουσμάτων και των σοβαρών περιστατικών», ανέφερε στην ανακοίνωση του το Υπουργείο Υγείας.
Για το λόγο αυτό απευθύνει δραματική έκκληση στους πολίτες να τηρούν τα μέτρα ατομικής προστασίας και τα υγειονομικά πρωτόκολλα και να εμβολιαστούν, φρενάροντας μια νέα έξαρση της πανδημίας.