Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Προετοιμάζεται για παν ενδεχόμενο στο μέτωπο της πανδημίας η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τις μεταλλάξεις του ιού να μην επιτρέπουν το παραμικρό σημάδι εφησυχασμού. Στο κάδρο μπαίνει και η τρίτη δόση εμβολίου, με τη αρμόδια Επίτροπο της Ένωσης, να ανοίγει τα χαρτιά της στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1.

Σύμφωνα με την Στέλλα Κυριακίδου, οι μεταλλάξεις φαίνεται πως θα «συντροφεύουν» την πορεία της πανδημίας για αρκετό ακόμη διάστημα, και ως εκ τούτου «πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Να σκεφτόμαστε ένα βήμα μπροστά σε σχέση με τους εμβολιασμούς» όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την Επίτροπο, δεν αποκλείεται ακόμη και εντός του τρέχοντος έτους, να απαιτηθούν ενισχυτικές δόσεις εμβολίων ή ακόμη και εμβόλια τα όποια έχουν ήδη προσαρμοστεί στις μεταλλάξεις. Για αυτό το λόγο όπως ανέφερε η κα Κυριακίδου, «έχω υπογράψει και ένα νέο συμβόλαιο με την Pfizer για το τέλος του χρόνου, και για το 2022-23, για να εξασφαλίσουμε τα εμβόλια τα οποία πιθανόν να χρειαστούμε».

Ενδεικτικά, η εν λόγω σύμβαση θα αφορά επιπλέον 1,8 εκατομμύρια δόσεις εμβολίων.

Αναφορικά με το ποια θα είναι η Αρχή που θα αποφασίσει το κατά πόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει και τρίτη δόση εμβολιασμού, η κα Κυριακίδου απάντησε πως αυτό θα καθοριστεί ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας, σε συνεργασία με τα Κράτη Μέλη και τις εταιρίες, όπου θα διαφανεί κατά πόσο θα χρειαστεί να προχωρήσει η Ένωση σε αυτό το βήμα.

«Είμαστε συνεχώς στην παρακολούθηση αυτή, ειδικά αυτό τον καιρό παρακολουθούμε το θέμα της ινδικής μετάλλαξης….και με αυτά τα δεδομένα και με την επιδημιολογική εικόνα, μαζί με τα επιστημονικά δεδομένα τα οποία υπάρχουν συνέχεια, θα αποφασιστεί αν υπάρχει ανάγκη για μια τρίτη δόση ή και ένα εμβόλιο που να είναι προσαρμοσμένο στις μεταλλάξεις» σημείωσε η κα Κυριακίδου.