Μάχες δόθηκαν κυριολεκτικά ψήφο με ψήφο, και κατά τη διάρκεια της νύχτας καταγράφηκαν πολλές εκπλήξεις και ανατροπές.
Στις μεγαλύτερες εκπλήξεις της βραδιάς συγκαταλέγεται η απώλεια της έκτης έδρας για τον Δημοκρατικό Συναγερμό στην εκλογική περιφέρεια Λευκωσίας, γεγονός που αφήνει εκτός του νέου κοινοβουλίου τους μέχρι πρότινος βουλευτές Ξένια Κωνσταντίνου και Μιχάλη Σοφοκλέους, οι οποίοι είχαν μεταξύ τους μια διαφορά μόλις 46 σταυρών.
Ο ΔΗΣΥ διατήρησε, ωστόσο, τη δεύτερη έδρα του στην επαρχία Κερύνειας, για δεύτερη συνεχόμενη εκλογική αναμέτρηση, με πρώτο τον Μάριο Μαυρίδη και με την Μαριέλλα Αριστείδου να παραχωρεί την έδρα της για μόλις 35 σταυρούς προτίμησης στην Ρίτα Σούπερμαν, η οποία εκλέγεται για πρώτη φορά βουλευτής.
Μάχη μέχρι τελικής πτώσης δόθηκε και για την μοναδική έδρα που εξασφάλισε το Κίνημα Οικολόγων Συνεργασία Πολιτών στην εκλογική περιφέρεια Λεμεσού, όπου ο Σταύρος Παπαδούρης, κατέβαλε την πρώτη θέση του ψηφοδελτίου με μόλις 10 σταυρούς προτίμησης διαφορά, που άφησαν εκτός Βουλής την Μόνικα Πιερίδου.
Αμφίρροπη και για γερά νεύρα ήταν και η μονομαχία Αλεξάνδρας Ατταλίδου και Εφης Ξάνθου, για τη δεύτερη έδρα του Κινήματος Οικολόγων στη Λευκωσία, με τις δυο υποψήφιες να παίρνουν εναλλάξ τη δεύτερη θέση, κάτω από τον Χαράλαμπο Θεοπέμπτου και με την έδρα να καταλήγει τελικά στην Αλεξάνδρα Ατταλίδου με διαφορά 283 ψήφους.
Ίδιο σκηνικό είχαμε και στην εκλογική περιφέρεια Λάρνακας, για τη μοναδική, τελικά, έδρα που εξασφάλισε το ΑΚΕΛ. Η μάχη δόθηκε μεταξύ Ανδρέα Πασιουρτίδη και Πανίκκου Ξιούρουππα, με τον Ανδρέα Πασιουρτίδη να κόβει πρώτος το νήμα, και να επανεκλέγεται αφού νίκησε τον παλαίμαχο ποδοσφαιριστή με 310 σταυρούς προτίμησης διαφορά.
Την κοινοβουλευτική έδρα κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια του έχασε ο υποψήφιος του ΕΛΑΜ στη Λεμεσό, Πόλυς Ανωγυρίατης, αφού αν και προηγείτο μέχρι και την καταμέτρηση των τελευταίων καλπών, τελικά έχασε την πρωτιά από τον πρώην βουλευτή του Δημοκρατικού Συναγερμού Ανδρέα Θεμιστοκλέους για μόλις 28 ψήφους.
Να σημειωθεί ότι η κατανομή, που έδωσε έδρες στο ΕΛΑΜ σε Λάρνακα και Λεμεσό, στέρησε από το κόμμα μια δεύτερη έδρα στη Λευκωσία, την οποία περίμενε ως την τελευταία ώρα ο Γεάδης Γεάδη.
Θρίλερ διαδραματίστηκε και στο ψηφοδέλτιο του ΔΗΣΥ στην Πάφο, όπου για 72 ψήφους ο Χαράλαμπος Πάζαρος άφησε τελικά εκτός Βουλής τον Κωνσταντίνο Λετυμπιώτη.
Ώρες αγωνίας, και για τον επί σειρά ετών βουλευτή του Δημοκρατικού Κόμματος, και σε κάποια εποχή ανεξάρτητο Ζαχαρία Κουλία, ο οποίος μέχρι αργά το βράδυ βρισκόταν εκτός, αφού για 97 ψήφους έχασε την πρωτιά από τον Χρίστο Σενεκκή.
Ωστόσο η έδρα που έχασε το ΔΗΚΟ στην Κερύνεια, πήγε τελικά στην Αμμόχωστο, έτσι στο νέο κοινοβούλιο βρίσκεται και πάλι ο Ζαχαρίας Κουλίας.