Χθες καταγράφηκε και ο πρώτος θάνατος μετά από θρομβοεμβολικό επεισόδιο, στη χώρα μας. Συγκεκριμένα απεβίωσε η 39χρονη από τη Βρετανία, η οποία εμβολιάστηκε με το σκεύασμα της AstraZeneca στις 6 Μαϊου και τις τελευταίες μέρες νοσηλευόταν σε σοβαρή κατάσταση στην εντατική του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας, έχασε, δυστυχώς, τη μάχη για τη ζωή.
Μετά τη δυσάρεστη εξέλιξη, ο Οργανισμός Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας καταβάλλει προσπάθειες ώστε η γυναίκα να καταστεί δότης οργάνων.
Την ίδια ώρα σε καλή κλινική κατάσταση εξακολουθεί να νοσηλεύεται η 40χρονη η οποία παρουσίασε θρόμβωση 12 μέρες μετά τον εμβολιασμό της.
Σημειώνεται ότι, μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί πέντε θρομβοεμβολικά επεισόδια στη χώρα μας, εκ των οποίων το ένα θανατηφόρο.
Το Υπουργείο Υγείας παρακολουθεί το όλο θέμα και εξετάζει κατά πόσο θα πρέπει να τεθούν ηλικιακοί περιορισμό στη χορήγηση του εμβολίου της ΑstraΖeneca.
Την ίδια ώρα καλεί τους πολίτες να αναγνωρίζουν έγκαιρα τις οποιεσδήποτε ανεπιθύμητες ενέργειες και να τις αναφέρουν στον Προσωπικό Ιατρό τους, ο οποίος θα τους δώσεις τις απαραίτητες συμβουλές.
Τα συμπτώματα που πρέπει να θορυβήσουν τον εμβολιασμένο:
- Έντονος πονοκέφαλος (ο οποίος δεν υποχωρεί)
- Έντονος πόνος στο στήθος
- Δύσπνοια
- Κοιλιακό άλγος
- Μώλωπες στο σώμα
- Φούσκωμα άκρων
- Κάψιμο στο πόδι
- Οίδημα
Αξίζει να αναφερθεί ότι, μέχρι και την Τετάρτη είχαν καταγραφεί συνολικά 181 ανεπιθύμητες ενέργειες, εκ των οποίων οι 141 ήταν ήπιες εως μέτριες και οι 40 σοβαρές.