Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Συγκαταλέγεται στους πλέον επιτυχημένους επιχειρηματίες στην Ευρώπη, και παρά την καταξίωσή του και το γεγονός ότι έφυγε από την Κύπρο παιδί, αμέσως μετά την Τουρκική Εισβολή, δεν ξεχνά ποτέ τις ρίζες του, τον τόπο όπου γεννήθηκε.

Ο Τζον Χριστοδούλου, τον οποίο συναντήσαμε στη Λεμεσό, μιλά με συγκίνηση στον ΑΝΤ1 για την αγάπη που τρέφει για την πατρίδα του την Κύπρο.

«Ερχομαι τακτικά, μου αρέσει, είναι η πατρίδα μου. Γεννήθηκα στην Κύπρο, έχω σπίτι στο Καιμακλί, ο παππούς μου, έχτισε το σπίτι εκείνο για την μαμά μου, την Χρυστάλλα, το σπίτι το έχουμε ακόμη. Χάσαμε το σπίτι μας στον πόλεμο, μετά το πιάσαμε πίσω. Ο παππούς μου ήταν από τον Σύσκληπο και είναι κάτι που νιώθω, να πάω να δω το χωριό, αλλά είναι δύσκολο. Λυπούμαι όταν πάω. Εχει 47 χρόνια, σε λίγα χρόνια θα περάσουν 50 χρόνια και δεν βρήκαμε λύση», ανέφερε. 

Ανησυχεί ιδιαίτερα για την παγιωμένη κατάσταση στο Κυπριακό και την επικίνδυνη Τουρκία, και θεωρεί ότι ήρθε η ώρα για επίλυση του εθνικού προβλήματος, ακόμη και αν ο συμβιβασμός μπορεί να θεωρείται οδυνηρός.

«Η Τουρκία έχει πρόγραμμα. Είναι επικίνδυνη. Θέλουν την Κύπρο, αν την θέλουν θα την πιάσουν αύριο. Πρέπει να βρούμε λύση. Πρέπει να βρούμε μια απόφαση γρήγορα. Νομίζω ότι τα μωρά μας δεν θα έχουν Κύπρο και αν δεν βρούμε λύση, αν δεν τους δώσουμε κάτι. Η σημαία μας να μείνει η ίδια. Να τους δώσουμε κάτι τους Τ/κ, λάδι, να τους δώσουμε ευκαιρία να κάνουν κάτι. Εγώ που είμαι 55 χρονών, μεγαλώνω, τα μωρά μου δεν θα πονούν, θα ξεχάσουν την Κύπρο οι περισσότεροι. Θέλουμε όλη την Κύπρο πίσω αλλά να μην περιμένουμε να νικήσουμε. Ο Τούρκος δεν θα φύγει. Πρέπει όλοι να δουλέψουμε μαζί, να πούμε ιδέες, να μην τσακωνόμαστε, να είμαστε δυνατοί, δείτε το Ισραήλ, πόσο υποφέρουν και ακόμη νικούν. Εμείς έχουμε το κλειδί, κανένας άλλος, εμείς που πονάμε», σημείωσε. 

Ο Τζον Χριστοδούλου διαβλέπει τεράστιες προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης μετά την επίλυση του Κυπριακού, και τονίζει ότι η αποκατάσταση του αισθήματος της ασφάλειας και της σταθερότητας στη χώρα, θα ενισχύσει την εικόνα της Κύπρου ώστε να αποτελέσει πόλο έλξης για νέες επενδύσεις. Ως εκ των ων ουκ άνευ για ένα λαμπρό μέλλον χαρακτηρίζει, ωστόσο, την ενότητα στο εσωτερικό μέτωπο.

«Εχουμε ωραία θάλασσα, μιλούμε αγγλικά, έχουμε ευκαιρίες, αλλά δεν τις εκμεταλλευόμαστε. Δεν είναι εύκολο. Κάποιος που έχει μεγάλη εταιρεία θα σκεφτεί γιατί να έρθει στην Κύπρο. Θέλουν ασφάλεια, αν δεν την δώσουμε, δεν θα έρθουν. Πρέπει να δουλεύουμε μαζί όλοι καλύτερα. Μαλώνουμε. Το Ισραήλ, γιατί προχωρά τόσο καλά; Είναι πλούσιοι, είναι δυνατοί. Τα λεφτά που κάνουν, το ΑΕΠ είναι 390 δις, εμείς είμαστε 20 δις. Γιατί; Οι μεγάλες οι εταιρείες, θέλουν να πάνε κάπου που να είναι ασφαλείς, να κάνουν εταιρείες, εμείς οι Κύπριοι οι περισσότεροι αμείβονται με 1000 λίρες. Είναι λάθος αυτό. Εχουμε μεγάλες ευκαιρίες. Οι Υπουργοί μας αμείβονται με 5-6 χιλιάδες τον μήνα. Είναι σωστό να τους δίνουμε τόσο λίγα λεφτά; Εγώ θέλω αν μπορούμε αν βρούμε λύση για να φέρουμε ασφάλεια για όλες τις χώρες, να έρθουν να κάνουν μεγάλη πράξη», είπε. 

- Εσείς πώς μπορείτε να βοηθήσετε;

- Εγώ αν θέλει κάποιος βοήθεια με ιδέες είμαι εδώ. Το Κυπριακό πρέπει όμως να λυθεί αμέσως. 50 χρόνια έφυγαν. Το καλύτερο πράγμα που κάναμε είναι η ένταξή μας στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Αν δεν ήμασταν στην Ευρώπη, θα χάναμε την Κύπρο.

Η πανδημία του κορωνοϊού, δηλώνει, δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε τον ίδιο. Οπως συνέβη σε κάθε άνθρωπο στον πλανήτη, η υγειονομική κρίση επηρέασε τόσο τη ζωή του, όσο και τις επιχειρήσεις του.

«Δόξα σοι ο Θεός η οικογένειά μου είναι όλοι καλά αλλά έχει κόσμο που έχασε τους αγαπημένους του. Τα μωρά μας που δεν μπορούν να βγουν έξω, που δεν έχουν δάσκαλο κοντά, που είναι όλη μέρα με κομπιούτερ. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Ψυχολογικά θα τους πειράξει και πρέπει να τους βοηθήσουμε πολύ. Κάποιος που δουλεύει για τον εαυτό του, αυτός πόνεσε, δεν έχει λεφτά. Πώς θα πάρει ψωμί στο τραπέζι; Πρέπει να τους βοηθήσουμε. Πρέπει να βρούμε υπομονή, εγώ έχω περισσότερους από επτά χιλιάδες υπαλλήλους και για μένα ήταν σημαντικό να μην απολύσω κανένα. Και νιώθω καλά που δεν απέλυσα κανένα», επεσήμανε. 

Από την συζήτησή μας δεν μπορούσε να λείψει και το μεγάλο φιλανθρωπικό του έργο μέσω του Yianis Christodoulou Foundation, το οποίο ιδρύθηκε με στόχο την υποστήριξη κυρίως παιδιών. 

«Δεν το κάνω γιατί πρέπει. Το κάνω για τον εαυτό μου, γιατί νιώθω καλά. Δεν δίνουμε τα λεφτά έτσι. Εμείς κάνουμε τα μωρά να νιώθουν ότι νικάνε, κερδίζουν. Τα μωρά πρέπει να τους δείξουμε πώς να νικήσουν τη ζωή. Εχουμε πολλά έξυπνο κόσμο στην Κύπρο, πολλούς σπουδασμένους, όλοι μαζί πρέπει να είμαστε ενωμένοι. Οταν είμαστε όλοι ενωμένοι, σαν μια ομάδα θα πάμε μπροστά. Αν πάμε αριστερά, δεξιά, δεν θα πάμε μπροστά», δήλωσε. 

Πολλές είναι οι δράσεις και τα σχέδια του Yianis Christodoulou Foundation, κατέληξε o ιδρυτής του, για στήριξη της κοινωνίας, και κυρίως παιδιών και νέων που έχουν ανάγκη.