Τα δύο στελέχη εντοπίστηκαν σε άτομα από χώρες της Γκρίζας Κατηγορίας που έφτασαν κατόπιν εξασφάλισης ειδικής άδειας και είχαν μεταφερθεί σε ξενοδοχεία της Δημοκρατίας για υποχρεωτικό περιορισμό 14 ημερών.
Σε παρέμβαση του στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» ο Μοριακός Ιολόγος του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής, Γιάν Ρίχτερ, εξήγησε ότι με τα δεδομένα που έχουμε ενώπιον μας μέχρι στιγμής δεν μπορούμε να αναφέρουμε με βεβαιότητα ότι τα δύο στελέχη δεν εξαπλώθηκαν και στην κοινότητα.
Ωστόσο, επισήμανε ότι το Ινστιτούτο Νευρολογίας πρόκειται να πραγματοποιήσει σχετικές έρευνες, ώστε να διαπιστώσει κατά πόσο ισχύει κάτι τέτοιο.
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων μεταλλάξεων, ο κ. Ρίχτερ σημείωσε ότι σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα το ινδικό και νοτιοαφρικανικό στέλεχος είναι πιο μολυσματικά από την αρχική μορφή του ιού, καθώς επίσης και από τη βρετανική εκδοχή του.
«Η ανοσοποίηση του πληθυσμού παραμένει ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης όλων των καινούργιων στελεχών και πιστεύω ότι όσο προχωρά το εμβολιαστικό πρόγραμμα, είμαστε σε καλό δρόμο», υπογράμμισε ο Μοριακός Ιολόγος.
Έπειτα, σημείωσε ότι τα αδειοδοτημένα εμβόλια που έχει στη φαρέτρα της μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση καλύπτουν τις νέες μεταλλάξεις και προστατεύουν τους πολίτες από τα νέα στελέχη του ιού.
Περισσότερα στο βίντεο: