Διεύθυνση στην συνοικία Αγίου Ανδρέα της ελεύθερης Λευκωσίας, δηλώνουν ο κατοχικός ηγέτης Ερσιν Τατάρ, η σύζυγος του Σιμπέλ και η κόρη τους Τζανέβ, στα ταξιδιωτικά έγγραφα της Κυπριακής Δημοκρατίας που κατέχουν.
Ο εγκάθετος της Τουρκίας στα κατεχόμενα, τη Δευτέρα εμφανιζόταν θιγμένος φωνάζοντας ότι οι Τουρκοκύπριοι δεν είναι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας την οποία χαρακτήριζε παρελθόν. Σήμερα υπό το φως των αποκαλύψεων για υψηλόβαθμους αξιωματούχους του υποτελούς καθεστώτος, οι οποίοι είναι κάτοχοι διαβατηρίων και ταυτοτήτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, έσπευσε μέσω της εφημερίδας Kibris postasi να παραδεχθεί ότι είναι και ίδιος κάτοχος εγγράφων της Κυπριακής Δημοκρατίας.
«Εγώ γεννήθηκα πριν το 1974, έχω, αλλά δεν το χρησιμοποίησα ποτέ. Αν υπάρχει τρόπος, θα το επιστρέψω», είπε ο Τουρκοκύπριος ηγέτης.
Μάλιστα ο Ερσίν Τατάρ, ο οποίος αντιμετώπιζε προβλήματα με το νόμο στη Βρετανία, είναι κάτοχος των συγκεκριμένων εγγράφων από το 2000, πριν ακόμη δηλαδή ανοίξουν τα οδοφράγματα, για άλλη μια φορά επιχείρησε να μεταθέσει την συζήτηση.
«Την 1η Απριλίου είπε ότι η Κύπρος είναι ελληνικό νησί και ο λαός μου η ΕΟΚΑ. Εγώ και ενώπιον των ΗΕ του μετέφερα την αντίδρασή μου σε αυτό. Του είπα ‘θέλεις υποτίθεται μια δομή ομοσπονδίας μαζί μας, αλλά αυτά λες’. Δεν υπάρχει αλλαγή στη στάση τους. Αλλά σε εμάς έχει κάποιους που δεν κατάλαβαν ακόμα τις πραγματικότητες», επισήμανε ο Ερσίν Τατάρ.
Κάτοχος ταυτότητας και διαβατηρίου της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι και ψευδοπρωθυπουργός Ερσάν Σανέρ, ο οποίος τουλάχιστον δηλώνει ως διεύθυνση την κατεχόμενη Έγκωμη Αμμοχώστου. Επίσης 9 από τα 11 μέλη του λεγόμενου υπουργικού συμβουλίου είναι κάτοχοι εγγράφων της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Σύμφωνα με τον επικαιροποιημένο κατάλογο 116, 300 Τουρκοκύπριοι είναι κάτοχοι δελτίου ταυτότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας και 89, 780 κάτοχοι Κυπριακού διαβατηρίου.
Ο Υπουργός Εσωτερικών, Νίκος Νουρής, είπε ότι «μεταξύ αυτών είναι και πολύ μεγάλος αριθμός των ούτω καλούμενων πολιτειακών αξιωματούχων του ψευδοκράτους. Η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκδώσει συνειδητά τα συγκεκριμένα ταξιδιωτικά έγγραφα τα οποία τυγχάνουν χρήση από μεγάλο αριθμό Τ/κ»
Θολό τοπίο
Θολό παραμένει το τοπίο της επόμενης μέρας στην προσπάθεια επανέναρξης των συνομιλιών. Σύμφωνα με πληροφορίες η τουρκική πλευράς, βρίσκοντας αφορμή τις βουλευτικές εκλογές στις 30 Μαΐου, επιχειρεί να μεταθέσει ενδεχόμενη κάθοδο της Τζέιν Χολ Λουτ, τον Ιούνιο.
Στο πλαίσιο των διπλωματικών ενεργειών της Λευκωσίας, ο Υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Χριστοδουλίδης, είχε συνάντηση το μεσημέρι στην Ρίγα με τον ομόλογο του της Λετονίας.
Ο κ. Χριστοδουλίδης ενημέρωσε τον ομόλογο του για το αδιέξοδο που προέκυψε στη διάσκεψη της Γενεύης εξαιτίας της αδιάλλακτης στάσης της Τουρκίας.
Ο Υπουργός Εξωτερικών, δήλωσε πως «από τους εταίρους μας στην ΕΕ, όπως η Λετονία, αναμένουμε ότι αυτό το μήνυμα θα δοθεί στην Τουρκία με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο σε κάθε περίπτωση, συμπεριλαμβανομένου του προσεχούς Ευρωπαϊκού Συμβουλίου τον Ιούνιο, κατά το οποίο θα συζητηθεί η προοπτική μιας θετικής ατζέντας στις σχέσεις της ΕΕ με την Τουρκία».
Αύριο ο Υπουργός Εξωτερικών θα μεταβεί στο Βίλνιους για επαφές με τον ομόλογο του της Λιθουανίας.
Το απόγευμα ο πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού Αβέρωφ Νεοφύτου, είχε συνάντηση στην Αθήνα με τον πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη, με τον οποίο συζήτησαν τις τελευταίες εξελίξεις αλλά και την επόμενη μέρα στο Κυπριακό.
Ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ, Αβέρωφ Νεοφύτου, ανέφερε πως «η Γενεύη ήταν ένας σταθμός που κατέδειξε την ορθότητα των στάσεων της δικής μας πλευράς έναντι των απαράδεκτων και εκτός του συμφωνημένου πλαισίου της τουρκικής πλευράς».
Το ΕΛΑΜ υποστηρίζει ότι στην Γενεύη επετράπη στην Τουρκία να θέσει στο τραπέζι την επιδίωξή για λύση δύο κρατών.
Η πρόεδρος του Κινήματος Αλληλεγγύη, Ελένη Θεοχάρους κάνει λόγο για ανάγκη απεγκλωβισμού από την λύση Διζωνικής Συνομοσπονδίας, όπως χαρακτηρίζει τη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία.