Από τις δώδεκα εβδομάδες, στις οκτώ, μειώθηκε το διάστημα μεταξύ της πρώτης και δεύτερης δόσης του εμβολίου της AstraZeneca.
Αυτό αποφασίστηκε από το Υπουργείο Υγείας μετά από αξιολόγηση των δεδομένων από διεθνείς μελέτες που έγιναν σε πραγματικούς εμβολιασμούς, αλλά και από μελέτη των συστάσεων που περιλαμβάνονται στο Φύλλο Οδηγιών Χρήσης του εμβολίου της AstraZeneca.
Η Λειτουργός Τύπου του Υπουργείου Υγείας, Μαργαρίτα Κυριάκου, είπε ότι «εκτός βέβαια εάν ο πολίτης επιθυμεί ή μετά από σύσταση του γιατρού του, επιθυμεί να παραμείνει ο εμβολιασμός του στις 12 εβδομάδες».
Για τις περιπτώσεις που βρίσκονται από 0 μέχρι 9 εβδομάδες μετά τον εμβολιασμό με την 1η δόση, θα υπάρξει επικοινωνία από το Υπουργείο Υγείας για επαναπρογραμματισμό την 8η εβδομάδα. Ενώ για τις περιπτώσεις που βρίσκονται από 10 μέχρι 12 εβδομάδες μετά τον εμβολιασμό με την 1η δόση, η χορήγηση της 2ης δόσης θα διενεργηθεί κανονικά στις 12 βδομάδες.
Χαμηλώνουν οι ηλικίες
Ευκαιρία για τη διευθέτηση ραντεβού μέσω της Πύλης Εμβολιασμού, είχαν σήμερα τα άτομα ηλικίας 42 ετών. Με το ενδιαφέρον να είναι και πάλι πολύ μεγάλο, αφού σε μία ώρα εξαφανίστηκαν πεντέμισι χιλιάδες ραντεβού από τα 10 χιλιάδες 300 που διατέθηκαν.
Ο Υφυπουργός Καινοτομίας και Έρευνας, Κυριάκος Κόκκινος, είπε ότι «θα ανακοινώσουμε ελπίζω την Πέμπτη, ότι αλλάζει και ο τρόπος που λειτουργεί η Πύλη, ότι θα είναι ένας δικαιούχος μόνο, μπορεί να κλείνει για τον εαυτό του ή κάποιος για ένα δικαιούχο, δεν θα μπορούν να μπαίνουν πέραν του ενός ατόμου να κλείνουν ραντεβού ή να διεκδικούν ραντεβού για τον ίδιο δικαιούχο».
Αύριο παίρνουν σειρά όσοι είναι 41 ετών, ενώ την Πέμπτη η Πύλη θα ανοίξει για τα άτομα 39 και 40 ετών, με 64 χιλιάδες νέες δόσεις εμβολίων να παραλαμβάνονται εντός της εβδομάδας. Και με άλλες 52 χιλιάδες δόσεις του εμβολίου της AstraZeneca και περίπου 31 χιλιάδες δόσεις του εμβολίου της Pfizer, να αναμένονται εντός της ερχόμενης εβδομάδας.
«Μετά το 39, είτε θα προχωρήσουμε σε επόμενες ηλικιακές ομάδες, πιο κάτω, είτε θα δοθεί ξανά μια δυνατότητα σε πιο μεγάλες ηλικίες για να προχωρήσουν σε προγραμματισμό ραντεβού εάν δεν το έχουν πράξει ήδη», σημείωσε η κυρία Κυριάκου.
Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, προτεραιότητα για εμβολιασμό, ανεξαρτήτως ηλικίας, θα έχουν όσοι θα εργαστούν στις Βουλευτικές Εκλογές της 30ης Μαΐου, προκειμένου να προφυλαχθούν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο εμβολιασμός τους είναι υποχρεωτικός.
Απαντά στις επικρίσεις το Υπουργείο Υγείας
Απάντηση στις επικρίσεις που δέχθηκε για την εισήγηση του για επιστράτευση των προσωπικών γιατρών στους εμβολιασμούς, έδωσε με γραπτή ανακοίνωση το Υπουργείο Υγείας.
«Το Υπουργείο Υγείας θα αποζημιώσει τους γιατρούς που θα συμμετέχουν με το ποσό των 10 ευρώ ανά δικαιούχο που θα εμβολιαστεί στα ιατρεία τους. Ουδέποτε το Υπουργείο ισχυρίστηκε ότι η συμμετοχή των Προσωπικών Ιατρών στη διαδικασία είναι υποχρεωτική και ούτε έχει ως στόχο την κατάργηση της λειτουργίας των ιατρείων».
Η συμμετοχή των προσωπικών Ιατρών τονίζει το Υπουργείο είναι εθελοντική και αποσκοπεί στην καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των δικαιούχων τους.
Η συμμετοχή των προσωπικών Ιατρών τονίζει το Υπουργείο είναι εθελοντική και αποσκοπεί στην καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των δικαιούχων τους. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, μέχρι στιγμής υπάρχει ενδιαφέρον από 41 γιατρούς ενώ δύο κλινικές και ένα ιατρικό κέντρο έθεσαν στη διάθεση του Υπουργείου τις υποδομές και το προσωπικό τους.