Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σε καθεστώς τρίτου lockdown εισέρχεται η Κύπρος από αύριο Δευτέρα (26/04), λόγω της επιβαρυμένης επιδημιολογικής της εικόνας. Χώροι εστίασης, καφέ, εστιατόρια και μπαράκια βάζουν εκ νέου λουκέτο, με εξαίρεση τις υπηρεσίες που αφορούν κατ’ οίκον διανομή και take away.

Πριν προλάβουν καλά, καλά να λειτουργήσουν τις επιχειρήσεις τους οι ιδιοκτήτες χώρων εστίασης καλούνται να κατεβάσουν για άλλη μια φορά ρολά στα μαγαζιά τους με τους ίδιους να κάνουν λόγο για μια άδικη απόφαση.

«Τα παράπονα που δεχόμαστε είναι πολλά. Είναι απίστευτη η απογοήτευση του κόσμου, ο οποίος έχει πάρα πολλά χρήματα συσσωρευμένα στα ψυγεία του… Το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να εξαγγείλει νέα σχέδια στήριξης για τις εν λόγω επιχειρήσεις», δήλωσε στο ant1.com.cy ο ΓΓ του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κέντρων Αναψυχής, Φάνος Λεβέντης.

Όπως εξήγησε, τα μέτρα που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση την προηγούμενη Παρασκευή (23/04), ανέτρεψε τα δεδομένα για τους χώρους εστίασης, αφού οι ιδιοκτήτες ανέμεναν αυστηροποιήση των υφιστάμενων μέτρων και όχι κλείσιμο των επιχειρήσεων τους. 

«Υπήρχε μεγάλη ανατροπή, το καθολικό κλείσιμο σίγουρα θα φέρει πολλά προβλήματα στη βιομηχανία. Προβλήματα που ήδη υπάρχουν αφού δεν λειτούργησε όλη βιομηχανία αυτή την περίοδο αλλά μόνο ένας μέρος της και πάλι με περιορισμούς», σημείωσε.

«Πληρώνουμε» την αδυναμία της πολιτείας…

Αυτό που υποστήριξε ο κ. Λεβέντης, είναι ότι σήμερα οι χώροι εστίασης, αλλά και όλοι οι τομείς της οικονομίας, «πληρώνουν» την αδυναμία της πολιτείας να επιβάλει την εφαρμογή των πρωτοκόλλων και των διαταγμάτων.

«Η χαλαρότητα σε κάποιους τομείς, ενδεχομένως και από επιχειρήσεις του κλάδου μας, έφερε αυτά τα αποτελέσματα», είπε. 

Έπειτα, εξέφρασε την απογοήτευση του για το γεγονός ότι η Κυβέρνηση αθέτησε την αφανή συμφωνία που έκανε με τους επαγγελματίες τους κλάδου, ότι σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα θα αντιμετωπιζόταν ανάλογα χωρίς όμως ένα νέο κλείσιμο των επιχειρήσεων.

«Όχι» στο λεγόμενο green pass 

Ο κ. Λεβέντης ξεκαθάρισε ότι οι ιδιοκτήτες χώρων εστίασης δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποδεχτούν τους «απαράδεκτους όρους» που προνοούνται μετά τη λήξη του lockdowvn για προσκόμιση μοριακής εξέτασης ή rapid test, κάτι το οποίο θα αγωνιστούν για να ανατρέψουν».

«Το βρίσκουμε απαράδεκτο, θα μπορούσε να γίνει σεβαστό μόνο σε περίπτωση που θα αφορούσε όλους τους τομείς της οικονομίας. Το θεωρούμε διάκριση», επισήμανε.

SOS για εξαγγελία μέτρων στήριξης

Πολλές είναι οι επιχειρήσεις που δεν πρόκειται να καταφέρουν να επιβιώσουν μετά από το τρίτο καθολικό lockdown, σύμφωνα πάντα και με τα λεγόμενα του κ. Λεβέντη.

Συνεπώς, η εξαγγελία στοχευμένων μέτρων στήριξης της βιομηχανίας θεωρείται από τους ιδιοκτήτες χώρων εστίασης επιτακτική ανάγκη, έτσι ώστε να μπορέσουν να ξανά ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους, στις 10 του Μάη, που αναμένεται να επιστρέψουμε και πάλι σε μια κανονικότητα, σύμφωνα και με τις εξαγγελίες του Υπουργού Υγείας. 

«Προκύπτουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και πρέπει να διαβουλευτούμε με το Υπουργείο Οικονομικών κάποια πράγματα, ώστε με ένα δίκαιο τρόπο να δοθούν στις επιχειρήσεις αποζημιώσεις, οι οποίες δεν θα είναι ούτε περισσότερες αλλά ούτε και λιγότερες από αυτά που τους αναλογούν», ανέφερε ο κ. Λεβέντης σημειώνοντας παράλληλα ότι εντός των επόμενων ημερών θα επιδιώξουν συνάντηση με τους αρμόδιους Υπουργούς για διευθέτηση αυτών των ζητημάτων.

Διαβάστε επίσης: