Η πρώτη ωστόσο, αντίδραση τους μετά την ανακοίνωση του τρίτου καθολικού lockdown, συνδυάστηκε και με νέα δραματική έκκληση στους πολίτες για εφαρμογή των μέτρων και συμμετοχή στους εμβολιασμούς.
Σε δηλώσεις στον ΑΝΤ1, ο Γενικός Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κέντρων Αναψυχής Φάνος Λεβέντης, χαρακτήρισε μεταξύ άλλων απαράδεκτους τους όρους που προνοούνται μετά τη λήξη του lockdown, για προσκόμιση μοριακής εξέτασης ή rapid test, κάτι το οποίο, όπως είπε, θα αγωνιστούν για να ανατρέψουν.
«Από την άλλη είναι ξεκάθαρη η αγωνία πλέον για τα πρόσθετα χρέη που φορτώνονται στις πλάτες, τις ήδη βεβαρυμμένες από χρέη, των επιχειρηματιών. Έντονη ανησυχία, αγωνία, κανείς δεν ξέρει αν, θα είναι 15 μέρες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Γενικός Διευθυντής της ΟΕΒ Μιχάλης Αντωνίου, έκανε λόγο, για εκ των ων, ουκ άνευ, ισχυρή πλέον, οικονομική στήριξη στις επιχειρήσεις, πέραν από την κάλυψη των ημερομισθίων, σημειώνοντας πως αποφάσεις θα ληφθούν σε έκτακτη συνεδρία της Ομοσπονδίας αύριο το πρωί.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γενικός γραμματέας του ΚΕΒΕ Μάριος Τσιακκής. Ο οποίος παράλληλα, έστειλε μήνυμα προς τους πολίτες να τηρούν τα νέα επώδυνα, πλήν όμως, αναγκαία όπως είπε, τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση.
«Υπό τις περιστάσεις, εμείς λέμε ότι είναι μεν σκληρό μέτρο, αλλά επιβαλλόμενο. Είναι ο συνδυασμός αυτών των δυο: περιορισμός για έλεγχο της μετάδοσης και εμβολιασμός για να μπορέσουμε να προστατεύσουμε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού», όπως σημείωσε.
Τα νέα αυστηρά μέτρα, προκάλεσαν νέα πολιτική αντιπαράθεση, μεταξύ κυβέρνησης και ΑΚΕΛ, αντιπαράθεση που επεκτάθηκε και στα θέματα οικονομίας.
«Πλήρης η αποτυχία της Κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της πανδημίας. H ανησυχία μας είναι στο κόκκινο, καθώς η Κύπρος βρίσκεται στις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τις προσβολές από τον ιό», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ, Άντρος Κυπριανού.
Για μηδενιστικές δηλώσεις που δεν προκαλούν έκπληξη, έκανε λόγο σε γραπτή δήλωση του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Είναι πάγια τακτική του ΑΚΕΛ, τόνισε ο Κυριάκος Κούσιος, όταν η Κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα, το ΑΚΕΛ να την καταγγέλλει για αποτυχία διαχείρισης, ενώ όταν προβαίνει σε χαλαρώσεις μέτρων, την καταγγέλλει για έλλειψη υπευθυνότητας
«Το ΑΚΕΛ και ο ΓΓ καταγγέλλουν καθημερινά την Κυβέρνηση για τη διαχείριση της πανδημίας, ενώ παράλληλα υποκινούν και συμμετέχουν σε κάθε είδους κινητοποιήσεις και μαζικές συγκεντρώσεις, από την πρώτη μέρα: πότε με τα οδοφράγματα και πότε με τον προπηλακισμό Ελληνοκύπριων εθνοφρουρών, καθώς και με τη διοργάνωση διαδηλώσεων ή υποστήριξη διαδηλώσεων, που θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία», είπε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Κυριάκος Κούσιος.
Η απάντηση μας είναι ότι με πράξεις και υπευθυνότητα θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που δημιουργεί η πανδημία και η εξάπλωση της, με αποφάσεις, δύσκολες ενίοτε, αλλά απαραίτητες για το καλό του τόπου και των πολιτών, κατέληξε.