Από το πρωί σχηματίστηκαν ατελείωτες ουρές από πολίτες που έσπευσαν για να εμβολιαστούν. Όλοι όμως περίμεναν καρτερικά τη σειρά τους, χωρίς να διαμαρτύρονται
Όπως δήλωσε πολίτης στην κάμερα του ΑΝΤ1 «Σήμερα, η ώρα 9:30 εν 10:15 και καλούν το 9 τώρα , μας πως γίνεται αφού έχουν συγκεκριμένη ώρα συγκεκριμένα ραντεβού … Κύπρος».
Ένας άλλος ανέφερε ότι «από η ώρα 8:30 είναι 9 :15, που οφείλεται η καθυστέρηση, είμαστε Κύπριοι. Να πάμε να μας πιάσουν την θερμοκρασία να μας πουν έχουμε και πυρετό και να φύγουμε».
Κάποιοι περιμένουν για δύο και τρεις ώρες στη σειρά για να εμβολιαστούν. Χωρίς ωστόσο για αυτό να ευθύνεται το νοσηλευτικό προσωπικό.
Όπως δήλωσε ο Αναπληρωτής Διευθυντής των Νοσηλευτικών Υπηρεσιών Ευαγόρας Ταμπουρής «οι καθυστερήσεις έχουμε όταν άτομα που είναι εκ των υστέρων το ραντεβού τους και έρχονται πριν την ώρα τους γιατί τους βολεύει. Εύχομαι ο κόσμος να δώσει λίγη κατανόηση».
Από την πλευρά τη η Συντονίστρια του Εμβολιαστικού Κέντρου Αγάθη Λακαταμίτου δήλωσε «συμβουλεύουμε τον κόσμο να έρχεται στην ώρα του, να τηρά τα ραντεβού του και να μην ταλαιπωρείται».
Αντιδράσεις προσωπικών ιατρών
Την πλάτη στο κάλεσμα του Υπουργείου υγείας για διενέργεια εμβολιασμών με AstraZeneca σε δικαιούχους άνω των 30 ετών, γυρίζουν οι προσωπικοί ιατροί επικαλούμενοι φόρτο εργασίας.
Με τον πρόεδρο τους Ανδρέα Πολυνείκη να αναφέρει ότι « οι οικογενειακοί γιατροί οι προσωπικοί γιατροί, έχουν επιφορτιστεί με ακόμη δυο πράγματα που έχουν σχέση με τον κορωνοϊό. Το ένα είναι να βοηθούμε τους ασθενείς που είναι θετικοί στον κορωνοϊό, και το δεύτερο κάτι άλλο το οποίο δεν είναι των γιατρών δουλεία να βρίσκει εμβόλια σε αυτούς που θα εμβολιαστούν».
Σήμερα η Πύλη Εμβολιασμού άνοιξε για τα άτομα ηλικίας 45 και 46 ετών.
Σε διάστημα 90 λεπτών διευθετήθηκαν περίπου 9.000 από τις 14.000 διαθέσιμα ραντεβού. Μεταξύ των οποίων και 1.735 για το εμβόλιο μιας δόσης της J&J.
Συμβόλαιο «μαμούθ»
Έτοιμες να υπογράψουν συμβόλαιο, για την προμήθεια 1,8 δισεκατομμυρίων δόσεων του εμβολίου κατά της Covid-19 μέχρι το 2023, είναι Ευρωπαϊκή Ένωση και Pfizer.
Αυτό ανακοίνωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατά τη διάρκεια επίσκεψης σε εργοστάσιο της φαρμακευτικής εταιρείας, στο Βέλγιο.
Σύμφωνα με την κα Φον ντερ Λάιεν « με τις υπεράνθρωπες προσπάθειες της Biontech/Pfizer και την επιτάχυνση των παραδόσεων εμβολίων, είμαι τώρα αισιόδοξη ότι έχουμε επαρκείς δόσεις για να εμβολιάσουμε το 70% του ενήλικου πληθυσμού της ΕΕ ήδη από τον Ιούλιο».
Να σημειωθεί, ότι το συγκεκριμένο συμβόλαιο είναι το τρίτο ανάμεσα στην ΕΕ και τις δύο εταιρείες, οι οποίες έχουν ήδη συμφωνήσει για την προμήθεια 600 εκατομμυρίων δόσεων αυτό τον χρόνο.