Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Τα μέτρα αναχαίτισης των θέσεων που θα καταθέσει η Άγκυρα στη διάσκεψη της Γενεύης, ανάλυσε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας στην πρωινή συνεδρίαση του Συμβουλίου πολιτικών Αρχηγών. 

Ο πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης ενημέρωσε, επίσης, τους πολιτικούς αρχηγούς για την πρότασή του για αποκεντρωμένη ομοσπονδία, η οποία θα αποτελέσει την ασπίδα απέναντι στους καινοφανείς τουρκικούς σχεδιασμούς. 

Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παναγιώτη Σεντώνα «κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ενημέρωσε τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου για την προετοιμασία που έχει γίνει ενόψει της άτυπης διάσκεψης για Κυπριακό στη Γενεύη, στις 27 με 29 Απριλίου, την οποία συγκάλεσε ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και για την εργασία που έχει παραχθεί μέχρι σήμερα επί συγκεκριμένων ζητημάτων». 

Απαντάς αναγνώρισαν τις δυσκολίες απότοκο της ολοένα και οξυνόμενης τουρκικής αδιαλλαξίας, με τις προσεγγίσεις ωστόσο από πλευράς κομμάτων να διαφέρουν μεταξύ τους. 

Μετά το πέρας της συνεδρίασης σε δηλώσεις προέβησαν μόνο οι επικεφαλής της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος και του Κινήματος Αλληλεγγύη Ελένη Θεοχάρους. 

Όπως δήλωσε ο κ. Σιζόπουλος «από τη σημερινή ενημέρωση του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Εθνικό Συμβούλιο φαίνεται να επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες που από την πρώτη στιγμή η ΕΔΕΚ είχε εκφράσει για τους σοβαρούς κινδύνους και τις παγίδες που κρύβει η άτυπη πενταμερής διάσκεψη». 

Από την πλευρά της η πρόεδρος του Κινήματος Αλληλεγγύη Ελένη Θεοχάρους σημείωσε ότι «η Τουρκία δεν θα αφήσει να οδηγηθούμε σε ναυάγιο, γιατί επίκειται η Σύνοδος Κορυφής του Ιουνίου, όπου αναμένει πως θα κερδίσει την αναβάθμιση της τελωνειακής της ένωσης με την ΕΕ».

Με Βρετανικό δάκτυλο

Με βρετανικό δάκτυλο η Ευρωπαϊκή Ένωση έμεινε τελικά εκτός της Διάσκεψης, γεγονός το οποίο προκάλεσε έντονη δυσφορία στη Λευκωσία, και αυτή εκφράστηκε και στην συζήτηση στο Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών. 

Το Λονδίνο τάχθηκε αναφανδόν υπέρ των τουρκικών αξιώσεων για παραγκωνισμό των Βρυξελλών από την Διάσκεψη, θέση την οποία τελικά υιοθέτησε και ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. 

Εν τω μεταξύ, σε γραπτή δήλωση με αφορμή την αυριανή επέτειο του δημοψηφίσματος του 2004, ο Ερσίν Τατάρ κατηγόρησε εκ νέου την Ευρωπαϊκή Ένωση για μεροληπτική στάση, ισχυριζόμενος ότι δεν σέβεται τους Τουρκοκύπριους. 

Σύμφωνα με τον ίδιο «η «νότια» Κύπρος, που εντάχθηκε στην ΕΕ άδικα και μονομερώς, καθώς και η Ελλάδα, που είναι μέλος της ΕΕ, εκμεταλλεύονται την ΕΕ με απειλές και εκβιασμούς, για επιβολές στο κυπριακό πρόβλημα». 

Ο κατοχικός ηγέτης χαρακτήρισε ορόσημο τη Διάσκεψη της Γενεύης και ισχυρίστηκε ότι στην πενταμερή συνάντηση θα ανακοινώσει σ' ολόκληρο τον κόσμο το όραμα και την προσέγγιση του για λύση δυο κρατών.