Σύμφωνα με το πρόγραμμα που καταρτίστηκε στη Νέα Υόρκη, η πρώτη συνάντηση του προέδρου της Δημοκρατίας με τον Γενικό Γραμματέα, είναι προγραμματισμένη για το απόγευμα της Τρίτης 27 του μηνός. Ανάλογες συναντήσεις θα έχει ο Αντόνιο Γκουτέρες τόσο με τον Ερσίν Τατάρ, όσο και με τους Υπουργούς εξωτερικών των τριών Εγγυητριών Δυνάμεων.
Το βράδυ ο Γενικός Γραμματέας θα παραθέσει κοκτέιλ και δείπνο και στις πέντε αντιπροσωπίες, στη σύνθεση του 1+ 10, πιθανότατα στο Κτίριο των Ηνωμένων Εθνών, στο παλάτι των Εθνών.
Οι συζητήσεις θα μπουν βαθιά την επομένη 28 Απριλίου. Προβλέπονται διμερείς χωριστές συναντήσεις του ΓΓ με όλες τις πλευρές αλλά και κοινή συνάντηση με τον πρόεδρο Αναστασιάδη και τον Ερσίν Τατάρ. Η σύνθεση θα επιδιωχθεί στο πλαίσιο δείπνου εργασίας με την συμμετοχή και των Υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας Τουρκίας και Βρετανίας.
Οι συναντήσεις στο προσκήνιο αλλά και το παρασκήνιο, θα συνεχιστούν εφόσον κριθεί αναγκαίο και την Πέμπτη, η οποία θα είναι μέρα ανακοινώσεων. Φιλοδοξία των Η.Ε και του ΓΕΝΙΚΟΎ Γραμματέα είναι όπως με το κλείσιμο της άτυπης διάσκεψης ανακοινωθεί και η συνέχεια. Η σύγκλιση δηλαδή μιας νέας ουσιαστικής διάσκεψης, ή έστω ένας οδικός χάρτης που θα οδηγεί σε αυτή.
Η Γραμματεία των Ηνωμένων Εθνών έχει ήδη προετοιμάσει προσχέδια για όλα τα ενδεχόμενα, ενώ όπως μας υπέδειξε έμπειρη διπλωματική πηγή, θα έχει σαφώς διαφορετική βαρύτητα, εάν θα το μεσημέρι της Πέμπτης τα συμπεράσματα και τις όποιες ανακοινώσεις ως προς την συνέχεια ανακοινώσει ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας, στη παρουσία των πέντε, ή έστω των δύο μερών.
Σε εκκρεμότητα παραμένει ο αριθμός των ατόμων που θα πλαισιώνουν τους επικεφαλής των πέντε αντιπροσωπιών.
Τον πρόεδρο της Δημοκρατίας θα συνοδεύσουν στην Γενεύη το σύνολο σχεδόν των πολιτικών αρχηγών, μέλη διαπραγματευτικής Ομάδας τεχνοκράτες και υπηρεσιακοί.
Η κυπριακή αποστολή αναμένεται να επιστρέψει στη Κύπρο τα μεσάνυχτα της πέμπτης 29 Απριλίου.
Σημειώνεται όπως εδώ και μέρες αποκάλυψε ο ΑΝΤ1, και επιβεβαίωσε, εμμέσως έστω το μεσημέρι ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος, από την άτυπη Πενταμερή θα απουσιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από ενστάσεις της Τ/Κ πλευράς. Σύμφωνα ωστόσο με τον Κυριάκο Κούσιο η συμμετοχή της στο επόμενο στάδιο των ουσιαστικών διαπραγματεύσεων, αν φυσικά υπάρξει, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.