Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο κ. Ιωάννου επισήμανε ότι «όλα τα αδειοδοτημένα εμβόλια είναι ασφαλή» ενώ παρότρυνε τον κόσμο να εμβολιαστεί, αφού όπως ανέφερε δεν έχει σημασία το εμβόλιο, αλλά ο εμβολιασμός.
Στη συνέχεια επισήμανε ότι, «ο εμβολιασμός που σώζει ζωές, είναι ο εμβολιασμός που αποτρέπει και μας προστατεύει από σοβαρή πάθηση, ας έχουμε εμπιστοσύνη στους επιστήμονες, στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων και στους επιστήμονες της χώρας μας που καθοδηγούν τις αποφάσεις μας».
Στόχος να φτάσουμε την εμβολιαστική κάλυψη σύντομα
Ο κ. Ιωάννου ανέφερε ότι αυτές τις μέρες αναμένεται να ξεπεράσουμε τις 200 χιλιάδες εμβόλιο, ενώ τόνισε ότι «στόχος μας είναι να φτάσουμε στην πολυπόθητη εμβολιαστική κάλυψη σύντομα, ούτως ώστε να μπορούμε να επανέλθουμε στην κανονικότητα μας, να πάρουμε τη ζωή μας πίσω στα χέρια μας».
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Ιωάννου διευκρίνισε ότι «πριν λίγες μέρες είχα πει ότι τέλη Μαΐου θα αποκτήσουμε την απαραίτητη ανοσία, όχι συνολική ανοσία, αλλά μια ανοσία που θα μας επιτρέψει να προβούμε σε περαιτέρω χαλαρώσεις και να φτάσουμε σε μια κανονικότητα. Στη λεγόμενη ανοσία της αγέλης, δηλαδή εμβολιασμός του 70% του πληθυσμού, αναμένουμε να φτάσουμε στα τέλη Ιουνίου, με τις δόσεις που έχουμε συμφωνήσει να παραλάβουμε».
Επιδεινώνεται η κατάσταση στα κρατικά νοσηλευτήρια
Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι η κατάσταση που επικρατεί στα κρατικά νοσηλευτήρια επιδεινώνεται, ο κ. Υπουργός είπε ότι «εμείς εδώ και αρκετό καιρό προτρέπουμε τον κόσμο να συνεργαστεί μαζί μας τηρώντας τα μέτρα, διότι η κατάσταση ήταν και είναι εύθραυστη».
Έπειτα, εξήγησε ότι πριν δύο εβδομάδες σημειώθηκε μια αύξηση της θετικότητας, την οποία χαρακτήρισε ως ανησυχητική.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Υπουργού, το επακόλουθο της αύξησης των κρουσμάτων είναι η αύξηση στις νοσηλείες και στις εντατικές, που δεν έχουν φτάσει στα όρια τους, αλλά υπάρχει μια αντικειμενική δυσκολία.
«Άρα είναι σημαντικό και προτρέπουμε τον κόσμο να τηρεί τα μέτρα ατομικής υγιεινής, να τηρεί τα πρωτόκολλα», δήλωσε ενώ πρόσθεσε ότι τα μέτρα είναι αποτελεσματικά μόνο όταν τα ακολουθεί ο κόσμος.
Δεν υπάρχει μεγάλο ποσοστό συμμόρφωσης
«Στην παρούσα φάση βλέπουμε ότι δεν υπάρχει μεγάλο ποσοστό συμμόρφωσης», επισήμανε ο Υπουργός Υγείας.
Αυτό φαίνεται, όπως εξήγησε, από την ανατροφοδότηση που παίρνουμε από την ιχνηλάτηση.
«Ο κόσμος δεν δηλώνει τις επαφές του, θετικές επαφές δεν περιορίζονται. Υπάρχουν κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες Πρέπει να καταλάβουμε ότι τα πράγματα είναι δύσκολα ακόμα, όλη η Ευρώπη βιώνει τρίτο, κάποιες χώρες και τέταρτο κύμα πανδημίας. Μας έμειναν ένα-δυο μήνες μέχρι να αποκτήσουμε την απαραίτητη εμβολιαστική κάλυψη και πρέπει να κάνουμε υπομονή», σημείωσε.
Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι η πύλη εμβολιασμού φαίνεται να είχε πρόβλημα σήμερα το πρωί, ο Υπουργός Υγείας είπε ότι τα θέματα αυτά τα χειρίζεται ο Υφυπουργός Καινοτομίας.
Επηρεάζεται το εμβολιαστικό πρόγραμμα λόγω Johnson and Johnson;
Σε ερώτηση κατά πόσο το πρόγραμμα εμβολιασμού επηρεάζεται από την καθυστέρηση στη χρήση του εμβολίου Johnson and Johnson, ο Υπουργός Υγείας απάντησε «πολύ λίγο, διότι οι συνολικές δόσεις της εταιρείας που θα παίρναμε μέχρι τον Ιούνιο ήταν 50 χιλιάδες. Η προσωρινή αναστολή είναι μέτρο που πήρε η ίδια εταιρεία μέχρι να αποφανθεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων αν είναι ασφαλές ή όχι η χρήση του, όπως αποφάνθηκε για τα υπόλοιπα.
«Αναμένουμε τελική γνωμοδότηση την ερχόμενη βδομάδα και θα προχωρήσουμε. Αλλά δεν μας επηρεάζει ουσιαστικά εμάς ως Κύπρος», υπογράμμισε.