Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ουδέν νεότερο από την Τουρκία. 

Δεν άκουσα κάτι διαφορετικό, απ ότι λένε Ερντογάν και Τσαβούσογλου δημοσίως περί λύσης δύο κρατών, ήταν το μήνυμα που μετέφερε στο Προεδρικό Μέγαρο από την επίσκεψη της στην Άγκυρα, η Τζέιν Χολ Λουτ, παραμονές της άτυπης πενταμερούς στη Γενεύη. 

Παράλληλα, η ειδική απεσταλμένη του Γενικού Γραμματέα, ενημέρωσε τον Πρόεδρο Αναστασιάδη πως αρνητική παραμένει η στάση της Τουρκίας και για τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη άτυπη πενταμερή, καθώς σύμφωνα με τον Μεβλούτ Τσαβούσογλου, «δεν πρόκειται για επίσημες συνομιλίες». 

Σε σχέση με το πλάνο του Αντώνιο Γκουτέρες η κυρία Λουτ επανέλαβε πως «ο ΓΓ του ΟΗΕ, θέλει να ακούσει από τις δύο πλευρές αν υπάρχει συμφωνία, για τον επιδιωκόμενο στόχο. Σε τέτοια περίπτωση μένει όπως είπε να συμφωνηθεί η αφετηρία των διαπραγματεύσεων και η μεθοδολογία». 

Όμως στον αέρα... λόγω κορωνοϊού, φαίνεται να είναι όλο το διαδικαστικό πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών. 

Η εναρκτήρια δεξίωση μάλιστα, για το καλωσόρισμα όλων των αντιπροσωπειών, που εισηγείται ο Αντόνιο Γκουτέρες, φαίνεται να τίθεται υπό την αίρεση των αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων των Ηνωμένων Εθνών. 

Με τις σκέψεις να καταλήγουν σε δείπνο που θα παραθέσει ο Γενικός Γραμματέας στους ηγέτες των δύο κοινοτήτων και τους υπουργούς εξωτερικών των εγγυητριών δυνάμεων. 

Όλα δείχνουν πάντως πως η ουσιαστική δουλειά θα γίνει και πάλι στις χωριστές συναντήσεις που θα έχει ο Γενικός Γραμματέας με όλες τις πλευρές. 

Λακωνικός σε γραπτή δήλωση του ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, υπέδειξε προς την κυρία Λουτ, ποιος οφείλει να επιδείξει θετική βούληση.

 

«Στη διάρκεια της συνάντησης, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επανέλαβε την ετοιμότητα του ιδίου και της ελληνοκυπριακής πλευράς να συμμετάσχει εποικοδομητικά και δημιουργικά στη διάσκεψη της Γενεύης, εκφράζοντας την ευχή την ίδια θετική βούληση να επιδείξει και η τουρκική πλευρά, έτσι ώστε να υπάρξει αποτέλεσμα», σημείωσε χαρακτηριστικά. 

Η απεσταλμένη του Γενικού Γραμματέα, συναντήθηκε το μεσημέρι με τον εγκάθετο της Άγκυρας Ερσίν Τατάρ. Ο οποίος σε πλήρη συγχρονισμό με την Τουρκία, δήλωσε μετά την συνάντηση, υπέρ της λύσης δύο κρατών. 

«Τίποτα δεν θα είναι ξανά το ίδιο. Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο με το παρελθόν. Η Κύπρος δεν θα είναι η παλιά Κύπρος, η Ανατολική Μεσόγειος δεν θα είναι η ίδια. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να συμμετάσχει στη διάσκεψη», είπε. 

Μάλιστα λίγο νωρίτερα με συνέντευξή του στη κρατική τηλεόραση της Τουρκίας ΤΡΤ, κάλεσε τους ελληνοκυπρίους να ξεχάσουν το Βαρώσι. 

«Είναι εκτός συζήτησης η επιστροφή αυτής της περιοχής. Γιατί η Κύπρος έφτασε σε άλλο σημείο. Η ισορροπία στην περιοχή έχει αλλάξει πολύ», δήλωσε ο Τατάρ. 

«Πόλεμος» δηλώσεων και ανακοινώσεων 

Τη σταθερή υποστήριξη του προς τον Πρόεδρο Αναστασιάδη, εκφράζει με ανακοίνωση του ο Δημοκρατικός Συναγερμός, επισημαίνοντας πως κυρίαρχο στοιχείο στη συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με την κυρία Λουτ, ήταν η ετοιμότητα της πλευράς μας, να παραβρεθεί εποικοδομητικά στην διάσκεψη για το κυπριακό στη Γενεύη. 

«Τώρα είναι η ώρα της ενότητας, όχι της μικροπολιτικής. Τώρα είναι η ώρα της σύμπνοιας και της στήριξης στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, για να κάμψουμε την αδιαλλαξία της Τουρκίας και όχι για να κερδίσουμε εντυπώσεις στο εσωτερικό μέτωπο», σημείωσε στην ανακοίνωση του το ΔΗΣΥ. 

Στον αντίποδα, ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ, συνέχισε και σήμερα τις επικρίσεις του εναντίον του Προέδρου της Δημοκρατίας, σημειώνοντας πως δεν αρκεί πλέον ο Πρόεδρος Αναστασιάδης να ισχυρίζεται ότι θέλει συνέχιση των συνομιλιών. 

«Τον καλούμε να λάβει σοβαρά υπόψη την πρόταση του ΑΚΕΛ. Να αποδεχτεί έμπρακτα το κεκτημένο των συνομιλιών και να επιδείξει ετοιμότητα για την υποβολή γεφυρωτικών προτάσεων μόνο στα εκκρεμούντα ζητήματα του Πλαισίου Γκουτέρες», σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ, Άντρος Κυπριανού.  

«Και αν το ΑΚΕΛ είχε και έχει όλες τις λύσεις και γνωρίζει όλα όσα πρέπει να γίνουν, είτε για λύση του Κυπριακού είτε για να εκτεθεί η Τουρκία, γιατί δεν τα εφάρμοσε την πενταετία της διακυβέρνησης του μεταξύ 2008 και 2013, όταν στην ηγεσία της τουρκοκυπριακής πλευράς ήταν ο Μεχμέτ Αλί Ταλάτ; Είχε η διακυβέρνηση του ΑΚΕΛ ευθύνη τότε;», διερωτήθηκε με τη σειρά του ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος. 

Ανησυχίες για την έκβαση της διάσκεψης της Γενεύης εξέφρασαν εκ νέου με ανακοινώσεις του το Κίνημα Αλληλεγγύη και η Συμμαχία πολιτών.