Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Η τελωνειακή σύνδεση Ε.Ε-Τουρκίας, για την οποία καίγεται για οικονομικούς αλλά και για πολιτικούς λόγους ο Ταγίπ Ερντογάν, περνά από την Λευκωσία.

Αυτό έσπευσε να υπογραμμίσει σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ και την Μανιάνα Καλογεράκη ο ΠτΔ, υπενθυμίζοντας τις υποχρεώσεις που έχει η Άγκυρα έναντι των κρατών μελών της Ε.Ε.

«Θα είμαστε αντίθετοι, συνεπώς πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και από τους Ευρωπαίους εταίρους μας και από την Τουρκία ότι δεν μπορεί να συνεχίσει η συμπεριφορά της, της μη αναγνώρισης της Κ.Δ ή των υποχρεώσεών της που προκύπτουν έναντι του συνόλου των κρατών. Αυτό το έχω κάνει ξεκάθαρο και δεν τίθεται θέμα υπαναχώρησης», τόνισε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης.

Ερωτηθείς αν μιλάτε για άσκηση βέτο, ο Πρόεδρος απάντησε: «χωρίς αμφιβολία.»

Με το βλέμμα στην πενταμερή

Η στάση της Άγκυρας και του ψευδοκράτους και η επιμονή της στην λύση δύο κρατών, δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας για επιτυχή έκβαση της άτυπης πενταμερούς διάσκεψης για το κυπριακό. Ωστόσο ο ΠτΔ, μεταβαίνει στη Γενεύη, όπως δήλωσε, με αποφασιστικότητα να αναλώσει το άπαν των δυνάμεών του προκειμένου να ανοίξει το παράθυρο για ουσιαστικό διάλογο. Η μπάλα όμως βρίσκεται στο γήπεδο της Άγκυρας.

«Θέλω να ελπίζω, να μην πω αισιοδοξίες, απαισιοδοξίες, ότι η Τουρκία θα συνειδητοποιήσει μετά και την αντίδραση της διεθνούς κοινότητας, της Ε.Ε, σημαντικών χωρών όπως η Αμερική, η Ρωσία, η Κίνα, άλλες χώρες μόνιμα μέλη και μη των ΗΕ τα οποία σαφώς και ρητώς έχουν κάνει ξεκάθαρο πως ο στόχος της Τουρκίας για δύο κράτη δεν μπορεί να πραγματωθεί. Δεν θεωρείται ότι είναι μια λύση αποδεκτή από κανένα. Ούτε από εμάς, ούτε από την διεθνή ή την ευρωπαϊκή κοινότητα», σημείωσε ο ΠτΔ.

Ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θα διαπραγματευτεί λύση που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Τουρκίας, δήλωσε έτοιμος για έντιμο συμβιβασμό που θα δημιουργεί ένα πραγματικά λειτουργικό κράτος.

Η φιλοδοξία του ΠτΔ και το «δαχτυλίδι διαδοχής»

Ερωτηθείς για το αν οραματίζεται να είναι ο Πρόεδρος της επανενωμένης Κύπρου, ξεκαθάρισε ότι για αυτόν δεν έχει σημασία ο τίτλος ή το πρόσωπο, αλλά η λύση, επαναλαμβάνοντας ότι δεν θα επαναδιεκδικήσει την Προεδρία της Δημοκρατίας.

«Να μπορέσω να συμβάλω ή να είμαι εκείνος που θα έχει την σφραγίδα λύσης του κυπριακού. Είναι η μόνη φιλοδοξία που έχω», είπε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Όσον για τον εκλεκτό του στον οποίο θα μπορούσε να δώσει το «δαχτυλίδι της διαδοχής», ο ΠτΔ ξεκαθάρισε ότι στην δημοκρατία δεν υπάρχουν βασιλιάδες ή διάδοχοι.