Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
 

Το δικαστήριο ανέβαλε εκ νέου την εκδίκαση της υπόθεσης -μετά την πρώτη αναβολή που ζήτησαν και πήραν το περασμένο Σάββατο οι κατηγορούμενοι- αυτή τη φορά λόγω απουσίας των μαρτύρων αστυνομικών που επικαλέστηκαν υπηρεσιακές υποχρεώσεις. 

Οι τρεις συλληφθέντες -δύο δημοτικοί υπάλληλοι κι ένας συνδικαλιστής εκπαιδευτικός- αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες της παράνομης βίας, της διατάραξης κοινής ειρήνης και της απόπειρας επικίνδυνης σωματικής βλάβης. Επιπλέον, σε βάρος ενός εξ αυτών ασκήθηκε ποινική δίωξη και για απείθεια, διότι, σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές, αρνήθηκε να υποβληθεί σε δακτυλοσκοπική εξέταση.

Έξω από το δικαστικό μέγαρο της Θεσσαλονίκης συγκεντρώθηκαν και σήμερα εκατοντάδες συνάδελφοι των τριών εργαζομένων, συνδικαλιστές από το χώρο της Εκπαίδευσης και των ΟΤΑ, προκειμένου να τους συμπαρασταθούν. Το «παρών» τους έδωσαν και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΚΕ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων.

Οι τρεις κατηγορούμενοι αφέθηκαν ελεύθεροι με απόφαση του δικαστηρίου ενώ λίγη ώρα νωρίτερα είχαν γίνει δεκτοί με χειροκροτήματα όταν μπήκαν στην αίθουσα του δικαστηρίου για να πάρουν τη θέση τους στο εδώλιο.

Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία κατά περίπτωση για τα αδικήματα τής παράνομης βίας, της διατάραξης κοινής ειρήνης, της απρόκλητης λόγω και έργω εξύβρισης και της απρόκλητης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας. Όπως έγινε γνωστό, δύο εκ των συλληφθέντων -43 και 39 ετών, είναι δημοτικοί υπάλληλοι, ενώ ο τρίτος είναι εκπαιδευτικός, ηλικίας 53 ετών.

Η ταυτοποίησή τους έγινε με βάση την αξιοποίηση οπτικοακουστικού υλικού. Πάντως, ο συνήγορος του εκπαιδευτικού κατήγγειλε ότι η σύλληψη του εντολέα του έγινε έξω από το σχολείο όπου διδάσκει μπροστά στα μάτια των μαθητών του.

Ο προπηλακισμός του κυρίου Γιόακιμ Φούχτελ συνέβη μετά από προκλητικές, για τον ελληνικό λαό, δηλώσεις στις οποίες προέβη ο γερμανός αξιωματούχος.

Ο κ. Φούχτελ είχε υποστηρίξει ότι 3.000 εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα κάνουν τη δουλειά που στη Γερμανία κάνουν μόνο 1.000 άτομα, δηλώσεις που προκάλεσαν οργισμένες αντιδράσεις.

Συγκεκριμένα, επίθεση δέχθηκε χθες ο Γερμανός πρόξενος Βόλφγκανγκ Ομπερμάιερ από εργαζομένους της ΠΟΕ - ΟΤΑ κατά την είσοδό του στο συνεδριακό κέντρο «Ν. Γερμανός», οι οποίοι διαμαρτύρονταν για τις δηλώσεις του Χ. Φούχτελ, ενώ αποδοκιμασίες δέχθηκαν και άλλα μέλη της γερμανικής αντιπροσωπείας που συμμετείχαν στην Ελληνογερμανική Συνέλευση του Δικτύου Περιφερειών - Δήμων - Πολιτών.

Νωρίτερα: 
Υπενθυμίζεται ότι ο Γερμανός υφυπουργός Εργασίας ισχυρίστηκε χθες από τη Θεσσαλονίκη, όπου πραγματοποιείται η 3η Ελληνογερμανική Συνέλευση του Ελληνογερμανικού Δικτύου Περιφερειών - Δήμων – Πολιτών, ότι «για εργασίες στην Τ.Α. απαιτούνται 3.000 εργαζόμενοι στην Ελλάδα, ενώ στη Γερμανία η δουλειά διεκπεραιώνεται με 1.000 άτομα».
 
Ανέφερε επίσης ότι «θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις, ιδιαίτερα στους εταίρους που χρηματοδοτούν διαδικασίες στην Ελλάδα, γιατί δεν γίνεται πιο αποτελεσματική εκμετάλλευση του εργατικού δυναμικού» και ότι πρέπει να φανούν τρόποι για το «πως θα μειωθεί ο αριθμός τους».
 
Οι αναφορές αυτές αποτέλεσαν «κόκκινο πανί» για τους εργαζομένους στην Τ.Α. και στη Θεσσαλονίκη υπήρξαν το πρωί επεισόδια έξω από το συνεδριακό κέντρο Νικόλαος Γερμανός της Helexpo όπου συνεχίζεται σήμερα η Ελληνογερμανική Συνέλευση με τη συμμετοχή του γερμανού υφυπουργού Εργασίας.
 
Στο σημείο έφθασε πλήθος διαδηλωτών και σύμφωνα με πληροφορίες κάποιοι προπηλάκισαν μέλη της γερμανικής αντιπροσωπείας. Κάποιοι άλλοι επιχείρησαν να εισβάλουν στο κτήριο, τους απώθησαν ωστόσο άνδρες των ΜΑΤ. Προηγήθηκε κυνηγητό μεταξύ των δύο πλευρών γύρω από τους χώρους της έκθεσης, αλλά οι διαδηλωτές κατάφεραν τελικά να φθάσουν έξω από το συνεδριακό κέντρο.
 
Οι εργαζόμενοι στην Τ.Α. συγκεντρώθηκαν το πρωί στον εκθεσιακό χώρο, ανταποκρινόμενοι σε κάλεσμα της ΠΟΕ - ΟΤΑ «να… υποδεχτούν τον κ. Φούχτελ και τους "εγχώριους συνεργάτες" του». Για τον λόγο αυτόν μάλιστα είχε κηρυχτεί και τρίωρη στάση εργασίας από τις 8.00 έως τις 11.00.
 
Όταν η ένταση εκτονώθηκε αποχώρησαν και προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη του γραφείου του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη. «Πάρτε τα μνημόνια και φύγετε από εδώ. Εθνική ανεξαρτησία. Έξω οι σύγχρονοι κατακτητές», αναγραφόταν σε πανό που ανήρτησαν.
 
Τα επεισόδια καταδίκασε ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης αναφέροντας πως «κάθε πράξη βίας που ξεφεύγει από τα δημοκρατικά όρια, εκθέτει τη χώρα και βάζει σε κίνδυνο μια εθνική προσπάθεια, για την οποία όλοι αυτή τη στιγμή ματώνουμε προκειμένου να βγει γρήγορα η Ελλάδα από το αδιέξοδο και να ξαναβρεί το βηματισμό της στην Ευρώπη που οραματιστήκαμε», παρατήρησε ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης».
 
«Αγωνιζόμαστε ώστε κανείς εργαζόμενος να μη χάσει τη δουλειά του», σημείωσε, προσθέτοντας πως «όλη η εθνική προσπάθεια σε αυτό αποσκοπεί, όχι μόνο να μη χαθούν θέσεις εργασίας, αλλά να δημιουργηθούν και νέες».
 
 
Εξάλλου, η ΠΟΕ – ΟΤΑ καταλόγισε στον γερμανό αξιωματούχο απύθμενο θράσος και χαρακτήρισε τις δηλώσεις του απαξιωτικές, προσβλητικές και κατάπτυστες.
 
Υποστήριξε ακόμη ότι «η παρέμβαση και το ύφος του δείχνει πώς η συγκυβέρνηση έχει παραδώσει τη χώρα στους Γερμανούς, οι οποίοι συμπεριφέρονται ως κατακτητές και μάλιστα επί ελληνικού εδάφους».
 
«Ποιος κυβερνά τη χώρα; Με ποιο δικαίωμα ο κ. Φούχτελ και η παρέα του συστήνουν απολύσεις και αποφασίζουν αν θα περικοπούν οι πόροι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μεταθέτοντας στις πλάτες του δοκιμαζόμενου λαού την επιβάρυνση της λειτουργίας της;», είναι τα ερωτήματα που έθεσε στους τρεις κυβερνητικούς εταίρους.
 
Τέλος, η ΠΟΕ – ΟΤΑ διερωτήθηκε «τι απαντούν στις κατάπτυστες αυτές δηλώσεις η ΚΕΔΕ και οι αιρετοί που τον έχουν κάνει συνομιλητή τους.