Οι πρόσφατες δηλώσεις Τζο Μπάιντεν, σηματοδοτούν την επάνοδο των Ηνωμένων Πολιτειών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και επιβεβαιώνουν την δεδηλωμένη βούληση της χώρας να εμπλακούν ενεργά στο κυπριακό, με τρόπο που να δημιουργεί νέες προοπτικές και προϋποθέσεις για την επίλυση του.
Στην εκτίμηση αυτή προέβη ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, σε δηλώσεις στην εφημερίδα "Αλήθεια", ερωτηθείς αν οι αμερικανοί θα έχουν εμπλοκή ενόψει και της άτυπης πενταμερούς στη Γενεύη. Εκφράζοντας ιδιαίτερη ικανοποίηση αναφορικά με την πρόσφατη δήλωση του Αμερικανού Προέδρου περί μη παραίτησης των προσπαθειών του για επίλυση του Κυπριακού.
«Και μόνο η δήλωση, ότι δεν παρατώ το Κυπριακό, δεν παρατάω τις προσπάθειες μου για λύση στο κυπριακό, υποδηλοί και τη δεδηλωμένη βούληση να εμπλακούν κατά τρόπο ενεργό. Και να επηρεάσουν, όσους εμπλέκονται στο κυπριακό, κατά τρόπο που να βοηθήσουν, στην εξεύρεση μιας μόνιμης, λειτουργικής και βιώσιμης λύσης του μακροχρόνιου προβλήματος που ταλανίζει την πατρίδα μας», ανέφερε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης.
Για την διαπροσωπική του, πολύ καλή σχέση με τον Αμερικανό Πρόεδρο και αν αυτή μπορεί να επηρεάσει τις εξελίξεις στο Κυπριακό, σημείωσε, ότι προτεραιότητα των μεγάλων χωρών είναι η διασφάλιση των συμφερόντων τους, υπέδειξε ωστόσο, πως και οι διαπροσωπικές σχέσεις διαδραματίζουν σημαντικότατο ρόλο στη διαμόρφωση πολιτικών ή στην υποβοήθηση επίλυσης προβλημάτων.
Στο μεταξύ, ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού, Αβέρωφ Νεοφύτου, σε δηλώσεις στην Πάφο, χαρακτήρισε την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κορυφής, ως νέο Ελσίνκι, τονίζοντας πως εθνική προτεραιότητα είναι να ανοίξει το παράθυρο ελπίδας για να επανενώσουμε τον τόπο μας.
«Όπως η απόφαση στο Ελσίνκι άνοιξε τη λεωφόρο για την ένταξη της Κύπρου στην ενωμένη Ευρώπη, η προχτεσινή απόφαση για εμένα είναι το νέο Ελσίνκι που ανοίγει την προοπτική και την ελπίδα για την επανένωση της Κύπρου. Έχει ένα παράθυρο η Τουρκία μέχρι τον Ιούνιο να δείξει καλή θέληση, να προχωρήσουμε στο κυπριακό και ναι και να στηρίξουμε υπό αυτή την αυστηρή προϋπόθεση, το ευρωπαϊκό μέλλον της Τουρκίας», επεσήμανε ο κ. Νεοφύτου.
Αντί να καλλιεργούμε υπέρμετρες προσδοκίες, να εργαστούμε με συνέπεια για επιτυχή κατάληξη της Πενταμερούς, δήλωσε το μέλους του Πολιτικού Γραφείου του ΑΚΕΛ, Ελένη Μαύρου. Σχολιάζοντας, με γραπτή ανακοίνωση τις δηλώσεις Αβέρωφ Νεοφύτου.
«Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η ανάπτυξη μιας σχέσης συνεργασίας και αμοιβαίου οφέλους με την Τουρκία είναι εμφανές ότι παραμένει στρατηγικής σημασίας για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα ήταν χρήσιμο λοιπόν αν ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ πέρα από την καλλιέργεια αόριστων προσδοκιών μας έλεγε και πως πρέπει να πάει ο Πρόεδρος στην άτυπη Πενταμερή», ανέφερε χαρακτηριστικά η Ελένη Μαύρου.
Για να απαλλαγούμε από την επιθετικότητα της Τουρκίας, πρέπει να στοχεύσουμε με συνέπεια στην επανέναρξη ουσιαστικών διαπραγματεύσεων, κατέληξε.