Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Το πρώτο ορόσημο για το Κυπριακό και κρίσιμο για τις ευρωτουρκικές σχέσεις, είναι η άτυπη πενταμερής για το Κυπριακό στη Γενεύη στις 27 Απριλίου, σύμφωνα με τον Υπουργό Εξωτερικών, Νίκο Χριστοδουλίδη.

«Αναλόγως της συμπεριφοράς της Τουρκιάς, είμαστε έτοιμοι να εξετάσουμε όλα τα θέματα που αφορούν την θετική προσέγγιση στις ευρωτουρκικές σχέσεις. Είναι σημαντικό, επαναλαμβάνω, αυτό το πρώτο ορόσημο, ειδικότερα για το κυπριακό, που είναι αυτό που επηρεάζει τις ευρωτουρκικές θέσεις να δούμε στην πράξη την ουσιαστική συμβολή της Τουρκίας προς την κατεύθυνση επίλυσης, στη βάση του συμφωνημένου πλαισίου λύσης», δήλωσε ο Υπουργός Εξωτερικών.

Μιλώντας μετά την πανηγυρική δοξολογία στην εκκλησία Παναγίας Χρυσολοφίτισσας, ο Νίκος Χριστοδουλίδης υπενθύμισε την έκθεση του Ύπατου Εκπρόσωπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία αναδεικνύει το Κυπριακό ως το πιο καθοριστικό σημείο για βελτίωση των ευρωτουρκικών σχέσεων.

Συγκεκριμένα, σημείωσε πως «είναι ξεκάθαρο στη συγκεκριμένη έκθεση και είναι όλα που θα συζητήσουν και σήμερα οι ηγέτες και είναι γι' αυτό που ζητούμε να αντικατοπτρίζει και η κοινή δήλωση αν θέλετε των 27. Έχουμε ενώπιων μας ένα κρίσιμο ραντεβού στα τέλη Απριλίου και θεωρώ ότι αυτό το ραντεβού, όπως και η ιδία η ΕΕ και ο κύριος Μπορέλ θεωρεί και έχει αναφέρει μάλιστα και δημόσια, θα είναι ένα πρώτο ορόσημο για τη συμπεριφορά της Τουρκίας».

Κληθείς να σχολιάσει εάν η κυπριακή κυβέρνηση πηγαίνει στη Γενεύη με τη σύμφωνο γνώμη των 27 απάντησε θετικά, υπογραμμίζοντας τη σημασία που έχει η παρουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την αρχή.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κάθε συμφέρον να επιτευχθεί μια λύση του Κυπριακού, όπου το κράτος μέλος της θα συνεχίσει να είναι ένα αποτελεσματικό κράτος εντός της Ένωσης, κατέληξε ο Νίκος Χριστοδουλίδης.