Αυτό φρόντισε να επαναλάβει και κατά την ενημέρωση που έκανε το απόγευμα στην πρωτεύουσα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, μετά τη συνάντηση που είχε με τον Υπουργό Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών, Αντονι Μπλίνκεν.
Όπως δήλωσε ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών, « η ΕΕ ήθελε να συμμετάσχει στη συνάντηση ως παρατηρητής. Αλλά αυτή είναι μια ανεπίσημη συνάντηση και διοργανώνεται για να αντιληφθούμε εάν υπάρχει κοινό έδαφος για να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις. Στο Μπούργκενστοκ, ήταν σε ξεχωριστή αίθουσα, αλλά το 2017 στη Γενεύη και στη συνέχεια στο Κραν Μοντάνα τους πήραμε στην ίδια αίθουσα σε μια γωνία, όταν ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις επίσημα τότε η ΕΕ μπορεί να συμμετάσχει ως παρατηρητής».
Ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών, ως είθισται, κατηγόρησε την Ευρωπαϊκή Ένωση για μεροληπτική στάση υπέρ της Αθήνας και της Λευκωσίας.
Ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας Αντονι Μπλίνκεν δεν έκρυψε τον προβληματισμό της Ουάσιγκτον για την συμπεριφορά της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και για το ζήτημα των ρωσικών S-400.
Σημείωσε χαρακτηριστικά πως «δεν αποτελεί μυστικό ότι έχουμε διαφορές με την Τουρκία, μεταξύ άλλων για τους S-400 και την Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης δεν είναι μυστικό ότι η Τουρκία είναι παλαιός και πολύτιμος σύμμαχος. (Το ΝΑΤΟ) στην Ανατολική Μεσόγειο υπηρετεί ως μέσο αποκλιμάκωσης και για να γίνονται βήματα μπροστά».
Το Κυπριακό απασχόλησε και τη συνάντηση που ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου είχε χθες βράδυ, στο περιθώριο των εργασιών της Συνόδου του ΝΑΤΟ, με τον Υπουργό Εξωτερικών της Βρετανίας, Ντόμινικ Ράαμπ.
Παράλληλα, χθες βράδυ ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε επικοινωνία με την Καγκελάριο της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ και τον πρωθυπουργό της Ιταλίας, Μάριο Ντράγκι.
Συγκεκριμένα, στη συνομιλία του με τον Ιταλό Πρωθυπουργό επανέλαβε ότι η Τουρκία στηρίζει τη δημιουργία σχέσης συνεργασίας μεταξύ δύο κυρίαρχων και ίσων κρατών στην Κύπρο.
Ενώ στην τηλεδιάσκεψη με την Ανγκελα Μέρκελ, ισχυρίστηκε για ακόμη μια φορά ότι την ευθύνη για τις εντάσεις στην Ανατολική Μεσόγειο φέρει η Ελλάδα, σε αντίθεση, όπως υποστήριξε, με την Τουρκία που επιθυμεί την συνεργασία και την σταθερότητα.
Να σημειωθεί ότι ο Τούρκος Πρόεδρος αναμένει ακόμη στο ακουστικό για να επικοινωνήσει με τον Τζο Μπάιντεν, την ώρα που ο Αμερικανός Πρόεδρος θα συνομιλήσει αύριο, τηλεφωνικώς, με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κυριάκο Μητσοτάκη.