Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Την ύπαρξη σημαντικών ανισορροπιών στα προτεινόμενα νομοθετικά έγγραφα, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης για το νέο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο, διαπιστώνουν οι Υπουργοί Εσωτερικών και Μετανάστευσης της Κύπρου, της Ιταλίας, της Μάλτας, της Ισπανίας και της Ελλάδας, στην κοινή τους δήλωση, μετά την ολοκλήρωση της Υπουργικής Διάσκεψης της ομάδας Med-5, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Μιλώντας στη Διάσκεψη, ο Υπουργός Εσωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Νουρής τόνισε ότι για τέταρτη συνεχή χρονιά η Κύπρος καταγράφει μια ανεπιθύμητη πρωτιά.

«Είμαστε το κράτος μέλος με τις περισσότερες αιτήσεις ασύλου κατ’ αναλογία πληθυσμού, με τον αριθμό των αιτητών και κατόχων προστασίας να φτάνει πλέον το 4% της ημικατεχόμενης μας πατρίδας», ανέφερε.

Ο ΥΠΕΣ πρόσθεσε ότι οι χώρες με τις οποίες θα προωθηθούν ανάλογες συμφωνίες θα πρέπει να δεσμευτούν για την τήρηση τους απέναντι σε όλα τα κράτη μέλη με αυστηρές κυρώσεις στο ενδεχόμενο μη συμμόρφωσης των τρίτων χωρών.   

«Την ίδια ώρα η Τουρκία πρέπει  και οφείλει να τηρήσει τις δικές της υποχρεώσεις στη βάση των όσων διαλαμβάνει η συμφωνία και η δήλωση του 2016. Ιδιαίτερα για την Κύπρο, η Τουρκία οφείλει να συνεργαστεί και να αποδεχτεί επιτήρηση από την Frontex των νοτίων παράλιων περιοχών της από τις οποίες εκκινούν καθημερινά σκάφη με παράνομους μετανάστες», σημείωσε ο κ. Νουρής.  

Απέκοψαν συρματόμπλεγμα από τον Αστρομερίτη και το τοποθέτησαν στο ΥΠΕΣ

Στη νεκρή ζώνη του Αστρομερίτη που τοποθετείται φράκτης 11 χιλιομέτρων για αποτροπή των μεταναστευτικών ροών μετέβησαν μέλη της οργάνωσης «Ως δαμέ» και απέκοψαν ένα κομμάτι του συρματοπλέγματος και το έβαλαν γύρω από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Πήγαν με τσεκούρια και ειδικά ψαλίδια και απέκοψαν το συρματόπλεγμα ως ένδειξή διαμαρτυρίας τονίζοντας ότι «στο συρματόπλεγμα του Αστρομερίτη συναντιούνται η διχοτομική πολιτική που καλπάζει μαζί με την ρατσιστική διαχείριση της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης».

Σε ανακοίνωση της η οργάνωση αναφέρει πως «παρά το γεγονός ότι ετοιμαζόμαστε για νέο γύρο συνομιλιών για το κυπριακό, η συμβολική τοποθέτηση 11χμ συρματοπλεγμάτων στην πράσινη γραμμή (συνολικού μήκους 300χμ...) φανερώνει μια προσπάθεια της κυβέρνησης να αντλήσει πολιτική υπεραξία από τον βαθύ λάκκο όσων επιθυμούν τη διχοτόμηση αλλά ντρέπονται να το δηλώσουν, και όσων δεν θέλουν πρόσφυγες και μετανάστες (και δεν ντρέπονται καθόλου να το δηλώσουν). Μετά το κλείσιμο των οδοφραγμάτων και τα άθλια κέντρα κράτησης αιτητών ασύλου, για ακόμα μια φορά η κρατική στρατηγική κινείται στα πλαίσια των φαντασιώσεων της ακροδεξιάς και των εθνικιστών».

«Ο κρατικός αυταρχισμός πάει χέρι-χέρι με τον ρατσισμό και τη διχοτόμηση. Το κράτος απαντάει στα κοινωνικά προβλήματα με απαγορεύσεις, με περισσότερη και πιο σκληρή αστυνόμευση, με συρματοπλέγματα και νεο-συντηρητική προπαγάνδα.  Εμείς από τη μεριά μας ενισχύουμε τους κοινωνικούς και ταξικούς αγώνες, και αντιστεκόμαστε έμπρακτα στο ρατσισμό, στη διχοτόμηση, τις απαγορεύσεις», καταλήγει στην ανακοίνωση.