Σύμφωνα και με όσα δήλωσε χθες Παρασκευή ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Προέδρου της Δημοκρατίας, Βίκτωρας Παπαδόπουλος, «το βράδυ της 25ης Μαρτίου οι ηγέτες θα παρακαθίσουν σε δείπνο εργασίας με αποκλειστικό θέμα την Τουρκία και την Ανατολική Μεσόγειο».
Με την κυβέρνηση να σηκώνει το γάντι και απαντά εκ νέου τόσο εκπεφρασμένες θέσεις Τατάρ, όσο και στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης εναντίον του Προέδρου Αναστασιάδη για τα περί λύσης δύο κρατών.
«Η δική μας πλευρά ήταν πάντοτε έτοιμη να συζητήσει σε αυτό το πλαίσιο που καθόρισε ο ΓΓ των ΗΕ από τα ψηφίσματα του ΣΑ του ΟΗΕ», ξεκαθαρίζει ο Βίκτωρας Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η θέση του Προέδρου είναι δεδομένη, δείχνοντας προς την κατεύθυνση της επανέναρξης των συνομιλιών από εκεί όπου διακόπηκαν, στο Κραν Μοντανά.
«Η χώρα μας είναι και μέλος της ΕΕ και κανείς στην ΕΕ δεν είναι διατεθειμένος να δεχτεί δύο κράτη», σημειώνει.
Στο πλαίσιο μάλιστα προετοιμασίας του εδάφους για την επερχόμενη Σύνοδο Κορυφής της 25ης και 26ης Μαρτίου, ο Πρόεδρος είχε χθες το απόγευμα μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να ενημερώσει εκτενώς τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Charles Michel, και Ευρωπαίους αρχηγούς κρατών, για τις προκλήσεις της Τουρκίας, και τις παραβιάσεις σε κυπριακή ΑΟΖ και περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου.
Στην τηλεδιάσκεψη, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σύμφωνα με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Κυριάκο Κούσιο «προέβη σε εκτενείς αναφορές για τον ουσιαστικό ρόλο που έχει να διαδραματίσει η ΕΕ, ενόψει της άτυπης διάσκεψης της Γενεύης για το Κυπριακό».
Με τον Νίκο Αναστασιάδη να δίνει μάλιστα και το στίγμα της προσέγγισης του απέναντι στη στάση που τηρούν οι Βρυξέλλες.
«Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την επιμονή της ΕΕ για συμμετοχή της στην άτυπη συνάντηση για το Κυπριακό τον ερχόμενο μήνα στη Γενεύη, κάτι το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα και της δικής μας πλευράς», σημείωσε ο κ. Κούσιος.
«Ρεαλιστικές πολιτικές»
«Πλέον πρέπει να συζητηθούν οι νέες ρεαλιστικές επιλογές στο Κυπριακό», δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν, κατά την τηλεδιάσκεψη που είχε με τη σειρά του χθες με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της τουρκικής προεδρίας, ο Ερντογάν ανέφερε ότι από τις εργασίες της Συνόδου της ΕΕ στις 25-26 Μαρτίου αναμένουν ένα αποτέλεσμα που θα ανοίξει τον δρόμο για το μέλλον των σχέσεων Τουρκίας - ΕΕ.
Έδωσε παράλληλα το στίγμα των τουρκικών προθέσεων ενόψει Γενεύης, σημειώνοντας πως η λύση πρέπει να βρεθεί στο τραπέζι και πως περνάει μέσα από τον διάλογο. Ανέφερε ακόμη πως αντί να υπαγορεύουν τα αποδεδειγμένα ανεπιτυχή μοντέλα στο Κυπριακό στις πλευρές στο νησί, πλέον πρέπει να συζητηθούν οι νέες ρεαλιστικές επιλογές.