Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου, αποφασίστηκε σήμερα η προσωρινή αναβολή στην Κύπρο των εμβολιασμών με το εμβόλιο της AstraZeneca μέχρι την Πέμπτη, 18 Μαρτίου.
Λίγη μόλις ώρα μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 παρενέβη η Αναπληρώτρια Διευθύντρια Ιατρικών Υπηρεσιών Έλενα Παναγιωτοπούλου, εξηγώντας πως η απόφαση ελήφθη στη βάση ολοκλήρωσης της αξιολόγησης από την αρμόδια επιτροπή του ΕΜΑ.
«Θα διέλθει διεξοδικής αξιολόγησης με κάθε λεπτομέρεια, και θα αξιολογηθεί έτσι ώστε να καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα. Τα συμπεράσματα αυτά θα τα έχουμε στις 18 του Μάρτη» σημείωσε χαρακτηριστικά η κα Παναγιωτοπούλου.
Ξεκαθάρισε ερωτηθείσα πως στην Κύπρο δεν έχουν αναφερθεί οποιαδήποτε περιστατικά θρομβώσεων από το συγκεκριμένο εμβόλιο, και ανέφερε ως προς αυτό «ο κόσμος να μην ανησυχεί καθόλου». Προέβη μάλιστα στην αναφορά ότι το εμβόλιο της AstraZeneca έχουν λάβει 17 εκατομμύρια άτομα, εκ των οποίων μόλις τα 40 έχουν παρουσιάσει θρομβοεμβολικά επεισόδια.
«Όλα τα φάρμακα και όλα τα εμβόλια παρουσιάζουν ανεπιθύμητες ενέργειες, αναγράφονται στο φύλλο οδηγιών χρήσης…δεν πρέπει να πούμε ότι ο εμβολιασμός πρέπει να συσχετιστεί με ανεπιθύμητες ενέργειες» σημείωσε καταληκτικά η κα Παναγιωτοπούλου.
Διευκρινίζεται ότι τα προγραμματισμένα ραντεβού για εμβολιασμό με τα εμβόλια της Moderna και της Pfizer/BioNTech θα διενεργηθούν κανονικά.