«Πρωταγωνιστές» αυτής της υγειονομικής κρίσης, είναι οι άνθρωποι που από την αρχή βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή παραμερίζοντας τη δική τους ασφάλεια, τις δικές τους ανησυχίες και φόβους για το καλό της δημόσιας υγείας.
Πρόκειται για τα πρόσωπα της πανδημίας, τους «ήρωες» της δικιάς μας εποχής που μέσω του ant1.com.cy μεταφέρουν τα συναισθήματα από το «πεδίο της μάχης».
Αμαλία Χατζηγιάννη – Διευθύντρια του Νοσοκομείου Αναφοράς
«Πέρασε ήδη ένας χρόνος από την έναρξη της πανδημίας. Οι πρώτοι μήνες ήταν δύσκολοι έως δραματικοί. Το Νοσοκομείο Αναφοράς αν και δεν ήταν προετοιμασμένο για τέτοιες καταστάσεις, βρέθηκε στη πρώτη γραμμή και εργάστηκε με ζήλο και ομαδικότητα. Δυστυχώς όμως, ο ιός είναι ακόμα ανάμεσα μας… Εύχομαι ότι με τη συνέχιση των εμβολιασμών θα πλησιάσουμε στο τέλος. Παρά τη κούραση και τις θυσίες που κάνουμε όλοι καθημερινά, πρέπει να επιδείξουμε λίγη ακόμα υπομονή, γιατί το υπέρτατο αγαθό είναι αυτό της υγείας».
Ριάνα Κωνσταντίνου – Διευθύντρια Διεύθυνσης Ασθενοφόρων
.jpg)
«Το να αντιμετωπίζεις περιστατικά καθ’ όλο το 24ωρο εδώ και έναν χρόνο είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Αυτό που βλέπουμε στα μάτια όσων μεταφέρουμε σε σοβαρή κατάσταση στα νοσηλευτήρια, είναι ο φόβος και το άγχος για το πως θα εξελιχθεί η υγεία τους. Είναι εικόνες που δεν μπορώ να περιγράψω με λόγια… Το ίδιο συμβαίνει και με τους συγγενείς, οι οποίοι περιμένουν με αγωνία να τους δώσουμε κάποια νέα για τους δικούς τους ανθρώπους. Το χειρότερο είναι ότι μπορεί κανείς να πεθάνει μόνος του».
Χαράλαμπος Χαριλάου – Εκπρόσωπος Τύπου του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας
«Η πανδημία του κορωνοϊού έχει αναδείξει ότι όλα τα Συστήματα Υγείας στον κόσμο πρέπει να είναι πλήρως προετοιμασμένα για αντιμετώπιση οποιασδήποτε υγειονομικής κρίσης. Κάνοντας μια ανασκόπηση στον χρόνο που μας πέρασε μπορούμε να πούμε ότι ο ΟΚΥπΥ κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές, να εκπαιδεύσει και να προσλάβει προσωπικό, να αγοράσει σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό για να αντιμετωπίσει την πανδημία και θεωρώ ότι τα καταφέραμε με μεγάλη επιτυχία. Η συσσωρευμένη εμπειρία αυτού του χρόνου είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο για αντιμετώπιση πιθανής μελλοντικής υγειονομικής κρίσης και όχι μόνο».
Χρίστος Κυπρή – Συντονιστής, υπεύθυνος γιατρός μονάδας Covid-19 στο Νοσοκομείο Αναφοράς

«Η χειρότερη περίοδος για το Νοσοκομείο Αναφοράς ήταν όταν μπήκε ο κορωνοϊός στα γηροκομεία και ως αποτέλεσμα αυξήθηκαν οι εισαγωγές ηλικιωμένων ατόμων. Ήταν μια πολύ άσχημη περίοδος γιατί αυτά τα άτομα ήθελαν ιδιαίτερη φροντίδα και συνεχή παρακολούθηση. Η πανδημία εκτός από τη σοβαρότητα που την χαρακτηρίζει έχει και ένα αρνητικό, το ότι οι ασθενείς νοσηλεύονται μόνοι, χωρίς να έχουν τους δικούς τους ανθρώπους δίπλα τους. Το να χάνεις έναν ασθενή που είναι μακριά από τον οικογένεια του, είναι ότι χειρότερο».
Ζωή Δωροθέα Πανά - Σύμβουλος του Υπουργού Υγείας και Λέκτορας Παιδιατρικής
![]()
«Ένα χρόνο μετά είμαι πολύ περήφανη για το πως διαχειριστήκαμε την κατάσταση. Για πρώτη φορά σε κάποιες χώρες υπήρξε σεβασμός και απόλυτη συνεργασία της επιστημονικής άποψης με τον πολιτικό κόσμο. Ενώσαμε δυνάμεις έχοντας κοινό στόχο…γι’ αυτό και καταφέραμε σε χρόνο ρεκόρ να έχουμε το βασικό όπλο απέναντι στον κορωνοϊό που είναι τα εμβόλια. Πέραν από τα αρνητικά που βιώσαμε, τα μαθήματα που πήραμε είναι πολλά. Για το μέλλον προσβλέπω στα τρία «Σ». Συνέργεια, Συντονισμός, Συμμετοχή. Το Κράτος είμαστε εμείς, η πανδημία αφορά όλους μας. Θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τη γνώση και τη σοφία που αποκτήσαμε για να μετατρέψουμε την πανδημία σε μια ενδημική κατάσταση, όπως τη γρίπη, που την έχουμε κάθε χρόνο αλλά είμαστε προετοιμασμένοι και δεν έχουμε φαινόμενα πανδημικά».
Δρ Πέτρος Καραγιάννης – Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας
«Πριν ένα χρόνο, όταν μας ζητήθηκε από το Υπουργείο να είμαστε μέλη της Ομάδας, κανένας από εμάς δεν γνώριζε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα. Όταν ήρθε ο ιός στην Κύπρο έπρεπε να θωρακίσουμε τον πληθυσμό και κυρίως τα νοσηλευτήρια. Από τότε μέχρι σήμερα διανύσαμε μια μαθησιακή καμπύλη, η οποία πολλές φορές ήταν απότομη λόγω της ροής πληροφορίων που έπρεπε να χωνέψουμε, να καταλάβουμε και έπειτα να συμβουλέψουμε. Νομίζω αυτή τη στιγμή μπορώ να πω ότι είμαστε σε καλύτερη θέση, τουλάχιστον στο τι να περιμένουμε».
Χρίστος Ανδρέου – Εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας
«Η Αστυνομία εδώ και ένα χρόνο ήταν και είναι στην πρώτη γραμμή για επιτήρηση της εφαρμογής των μέτρων. Αυτοσκοπός μας δεν είναι οι καταγγελίες, αλλά η διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Αν και αντιλαμβανόμαστε την κούραση του κόσμου, καλούμε τους πολίτες να επιδείξουν λίγη ακόμη υπομονή εφαρμόζοντας πιστά τα μέτρα».