Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ακόμη μια ψηφίδα στην υλοποίηση των νέο οθωμανικών οραμάτων του έβαλε σήμερα ο Ερντογάν. Ο τούρκος πρόεδρος μαζί με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν, σε πανηγυρική φιέστα και μέσω τηλεδιάσκεψης, έθεσαν τα θεμέλια του τρίτου αντιδραστήρα του πυρηνικού σταθμού στο Άκκουγιου, ο οποίος κτίζεται σε σεισμογενή περιοχή και βρίσκεται σε απόσταση μόλις 64 χιλιομέτρων απέναντι από τις ακτές της κατεχόμενης Κύπρου. 

Ο Τούρκος Πρόεδρος, ανέφερε ότι μέχρι το χρονικό ορόσημο του 2023, η χώρα του θα μετατραπεί σε πυρηνική υπερδύναμη.

Σύμφωνα με τον Ερντογάν, « η Τουρκία στο 100 έτος ανακήρυξης της Δημοκρατίας της θα αποκτήσει πυρηνική ενέργεια. Σχεδιάζουμε να θέσουμε σε λειτουργία τον πρώτο αντιδραστήρα του εργοστασίου μας Akkuyu το 2023. Θα εργαστούμε μέρα και νύχτα για να λειτουργήσουν άλλοι αντιδραστήρες». 

Από πλευράς του ο Ρώσος πρόεδρος μίλησε για τις στενές και πολυεπίπεδες σχέσεις που Μόσχα και Άγκυρα έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια. 

Όπως δήλωσε ο Βλαντιμίρ Πούτιν, « έχω πλήρη πίστη. Η υλοποίηση αυτού του πρωτοποριακού έργου θα ενισχύσει περαιτέρω την τούρκο - ρωσική εταιρική σχέση». 

Να σημειωθεί ότι καθηγητές σεισμολογίας χαρακτηρίζουν τον συγκεκριμένο σταθμό περιβαλλοντική βόμβα. Μόλις στις 5 Δεκεμβρίου στην περιοχή καταγράφηκε σεισμογραφική δόνηση 5,3 βαθμών ρίχτερ, ενώ εκτιμάται ότι ρήγμα στην περιοχή μπορεί να προκαλέσει σεισμό μέχρι και 6,5 βαθμούς στην κλίμακα ρίχτερ. 

Στις 19 Ιανουαρίου στον σταθμό καταγράφηκαν δυο εκρήξεις, τις οποίες η τουρκική κυβέρνησης έσπευσε να χαρακτηρίσει ως προγραμματισμένες και ελεγχόμενες.