«Δεν πρόκειται να παρθούν αποφάσεις» ξεκαθάρισε ο Υπουργός Υγείας σε σχέση με την έκτακτη σύσκεψη που συγκάλεσε με «φόντο» την εκτόξευση των κρουσμάτων.
Στη συνέχεια, εξήγησε ότι σκοπός αυτής της συνάντησης είναι η ανταλλαγή απόψεων αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις και η αναλυτικότερη ενημέρωση του ίδιου, για τα δεδομένα των τελευταίων ημερών.
Σημειώνεται ότι ο Υπουργός θα ακούσει τις απόψεις και τις ενδεχόμενες εισηγήσεις των επιδημιολόγων και αν αυτό κριθεί αναγκαίο θα τις μεταφέρει στην Διυπουργική Επιτροπή, η οποία λαμβάνει και τις όποιες αποφάσεις για αποκλιμάκωση ή κλιμάκωση των μέτρων. Ωστόσο, στο παρόν στάδιο δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι όσον αφορά τις χαλαρώσεις που προανήγγειλε ο Υπουργός την προηγούμενη εβδομάδα.
«Ούτε καν σκέψεις δεν γίνονται προς το παρόν, αν δεν ακούσουμε πρώτα τους ειδικούς», τόνισε ενώ στη συνέχεια πρόσθεσε ότι κατά την άποψη του δεν θεωρεί ότι αυτή την εβδομάδα θα παρθούν οποιεσδήποτε αποφάσεις.
Έπειτα, εξήγησε ότι στον ίδιο δεν προκάλεσε έκπληξη η αύξηση των περιστατικών, αφού αυτό ήταν κάτι που ανέμενε λόγω και των χαλαρώσεων. Αυτό που φαίνεται να ανησυχεί Υπουργείο και ειδικούς είναι το γεγονός ότι ο αριθμός των νέων θετικών περιστατικών είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που πρόβλεπαν.
«Μόνο έτσι μπορούμε να ανατρέψουμε ένα πιθανό τρίτο κύμα», δήλωσε.
Δεν βλέπει τοπικά μέτρα σε Λεμεσό ο Υπουργός
Κληθείς να σχολιάσει κατά πόσο υπάρχει η πιθανότητα λήψης τοπικών μέτρων στη Λεμεσό, λόγω και της επιβαρυμένης επιδημιολογικής εικόνας που παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα, ο Υπουργός Υγείας ξεκαθάρισε ότι δεν βλέπει να εφαρμόζεται κάτι τέτοιο, τουλάχιστον στο παρόν στάδιο.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, τέτοια σκέψη δεν υπήρξε ποτέ στο πρόσφατο παρελθόν, διότι η εμπειρία των προηγούμενων μηνών με τοπικά μέτρα είχε μεν φέρει αποτέλεσμα, είχε φέρει όμως και πολλές αντιδράσεις, αφού ήταν και διαφορετικός ο τρόπος που εφαρμόστηκαν. Η εισήγηση των επιδημιολόγων αλλά και της πολιτικής ηγεσίας είναι στην παρούσα φάση όπως μην παρθούν τοπικά μέτρα στη Λεμεσό, ενώ όπως τόνισε ακόμα και αυτό στο μέλλον ενδεχομένως να αλλάξει, αφού όλα εξαρτώνται από τα δεδομένα που έχουμε ενώπιον μας.
«Πονοκέφαλος» τα σχολεία και όχι μόνο
Ο κύριος Ιωάννου υπογράμμισε ότι όντως στην παρούσα φάση υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στα σχολεία, ειδικά σε συγκεκριμένα εκπαιδευτήρια.
Εξάλλου, γι’ αυτό και πάρθηκε η απόφαση για υποχρεωτικό εβδομαδιαίο έλεγχο τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, σε μία προσπάθεια να εντοπιστούν έγκαιρα τα πιθανά κρούσματα και να μην υπάρξει διασπορά του ιού στα σχολεία ή στις οικογένειες των παιδιών.
Παράλληλα όμως με τα σχολεία, όπως σημείωσε και ο κύριος Ιωάννου, φαίνεται ότι μέσω της ιχνηλάτησης εντοπίζονται cluster και σε άλλους τομείς της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας. Συνεπώς, οι ανησυχίες και τα βλέμματα δεν είναι στραμμένα μόνο στα σχολεία άλλα σε όλο το φάσμα της κοινωνίας.
Το θετικό της όλης υπόθεσης είναι ότι, κατά τα λεγόμενα του Υπουργού, η κατάσταση είναι ακόμα διαχειρίσιμη αλλά αυτό που χρειάζεται οπωσδήποτε ώστε η όλη κατάσταση να μην ξεφύγει σε χρόνο ρεκόρ, είναι η συνεργασία του κόσμου.
«Μόνο έτσι μπορούμε να ανατρέψουμε ένα πιθανό τρίτο κύμα», δήλωσε.
Μικρή μείωση στις νοσηλείες… «θετικό αλλά να μην μας παρασύρει»
Πολύ θετικό χαρακτήρισε το γεγονός ότι παρόλο που ο αριθμός των κρουσμάτων παρουσιάζει μια αύξηση τον τελευταίο καιρό, οι νοσηλείες παραμένουν μειωμένες.
Το γεγονός αυτό, κατά τα λεγόμενα του κύριου Ιωάννου, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μας παρασύρει, αφού υπάρχει πάντα μια καθυστέρηση 2 με 3 εβδομάδων στην αποτύπωση της εικόνας στις νοσηλείες.
«Άρα, η εικόνα όπως αποτυπώνεται την προηγούμενη εβδομάδα θα φανεί η επίδραση που έχει στις νοσηλείες την επόμενη εβδομάδα», εξήγησε ο κύριος Ιωάννου.
Κερδίζουμε χρόνο για εμβολιασμό ευάλωτων ομάδων
Στο σημείο αυτό, ο Υπουργός ανέφερε ότι τα μέτρα που λαμβάνονται τώρα έχουν ως σκοπό να κερδίσουμε χρόνο μέχρι ωσότου καταφέρουμε να αποκτήσουμε ικανοποιητική εμβολιαστική κάλυψη των ευπαθών ομάδων, κάτι που θα μειώσει ακόμα περισσότερο τις νοσηλείες και σίγουρα τις βαριές νοσηλείες όπως και τους θανάτους στα δημόσια νοσηλευτήρια.
«Να προχωρήσει ο εμβολιασμός, να κερδίσουμε χρόνο, να τηρήσουμε τα μέτρα ούτως ώστε να προβούμε σε περαιτέρω αποκλιμάκωση», υπογράμμισε ο Υπουργός.
Έπειτα, σημείωσε ότι με βάση στατιστικά στοιχεία η Κύπρος καταλαμβάνει την 3η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε σχέση με τους εμβολιασμούς με τη χώρα μας να χορηγεί τα εμβόλια μόλις τα παραλάβει, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλα Κράτη – Μέλη.
Τέλος, εξήγησε ότι από τον επόμενο μήνα η Κύπρος θα ξεκινήσει να λαμβάνει μεγάλες ποσότητες εμβολίων, κάτι το οποίο θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου, που δεν είναι άλλος από την εμβολιαστική κάλυψη των ευπαθών ομάδων με το κριτήριο «ηλικία» να παραμένει ψηλά στις προτεραιότητες του εμβολιαστικού πλάνου του υπουργείου.
Δείτε τις δηλώσεις του Υπουργού Υγείας στον ΑΝΤ1: