Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Σύμφωνα με τα πιο απαισιόδοξα σενάρια η καταβολή της δόσης αναμένεται να γίνει εντός του Δεκεμβρίου, με τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ να εκφράζει την ίδια ώρα την δυσφορία του για το ότι δεν έχει συνταχθεί ακόμα η έκθεση της τρόικας και να υπόσχεται "ταχεία" δράση μόλις είναι διαθέσιμα όλα τα στοιχεία.

 
Πάντως, παρά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου από την Βουλή και την αυριανή ψήφιση του προϋπολογισμού, υπάρχουν ακόμη ανοιχτά ζητήματα.
 
Το πρώτο μεγάλο ζήτημα που έχει φέρει σε κόντρα ΔΝΤ και Ε.Ε είναι η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Το ΔΝΤ θεωρεί ότι δεν θα έχει υποχωρήσει στο 120% του ΑΕΠ το 2020 και έτσι μια λύση μπορεί να είναι η επιμήκυνση από το 2020 στο 2022 ή το 2025. Το δεύτερο μεγάλο ζήτημα, είναι η χρηματοδότηση της επιμήκυνσης του ελληνικού προγράμματος, για το ποιος θα δώσει τα επιπλέον χρήματα που θα χρειασθούν για την διετία 2015 - 2016.
 
Η εκταμίευση της δόσης προς την Ελλάδα προσκρούει και στις γερμανικές συμπληγάδες, καθώς εκτός από τις διαφωνίες με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για τη βιωσιμότητα και χρηματοδότηση του ελληνικού χρέους, οι Γερμανοί δεν μπορούν να τα βρουν ούτε μεταξύ τους για την ενδεδειγμένη πορεία αντιμετώπισης της κρίσης χρέους. Η γερμανική στάση καθυστερεί τις εξελίξεις με αποτέλεσμα η εκταμίευση συνεχώς να μετατίθεται.
 
Αντίθετος στο ενδεχόμενο νέας αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους εμφανίζεται ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας της Γερμανίας, Γιενς Βάιντμαν, ο οποίος ωστόσο παραδέχεται ότι «προφανώς η πολιτική έχει αποφασίσει την συνέχιση της χρηματοδότησης της Ελλάδας».
 
Αντίθετα, ο Γερμανός επίτροπος ενέργειας, Γκίντερ Ότιγκερ, θεωρεί ότι το κούρεμα θα μπορούσε να δώσει λύση. «Για την περαιτέρω εξυγίανση της ελληνικής οικονομίας δεν θα πρέπει να αποκλεισθεί και νέο κούρεμα του ελληνικού χρέους», σημειώνει σχετικά.
 
Όμως, ο Βόλφγκαγκ Σόιμπλε ξεκαθαρίζει ότι απαιτείται κι άλλος χρόνος για να ληφθούν οι αποφάσεις, με την εκπρόσωπό του να θέτει τον ορίζοντα ένα 15νθήμερο αργότερα, ωστε να προλάβει και η Μπούντεσταγκ να βάλει τη δική της σφραγίδα. «Όλοι εργαζόμαστε υπό μεγάλη πίεση. Ξέρουμε πόσο επείγον είναι να λάβει η Ελλάδα τη δόση. Όμως υπάρχουν δύο προϋποθέσεις: Πρώτον να έχουμε την έκθεση της τρόικας, κάτι που περιμένουμε πολύ σύντομα και δεύτερον, όπως είπε ο κ. Σόιμπλε, χρειαζόμαστε την έγκριση του γερμανικού Κοινοβουλίου. Νομίζω ότι θα χρειασθούν τουλάχιστον 15 ημέρες για να εγκρίνουμε την απόφαση για την Ελλάδα», ανέφερε η εκπρόσωπος του υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας. 
 
Σε ένα μόνο φαίνεται να συμφωνούν όλοι, τουλάχιστον αυτή τη στιγμή: ότι η Ελλάδα πρέπει πάση θυσία να παραμείνει στην ευρωζώνη, διότι η έξοδος είναι πιο δαπανηρή. «Εύχομαι και ελπίζω η Ελλάδα να παραμείνει στην Ευρωζώνη», δηλώνει ο ομοσπονδιακός πρόεδρος της Γερμανίας, Γιοάχιμ Γκάουκ, και τονίζει ότι «θα ήταν εντελώς λάθος, εάν η Ελλάδα αποχωρούσε», ενώ θεωρεί σωστό «ότι η γερμανική κυβέρνηση ασκεί πίεση για την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ».
 
Η Ελλάδα πρέπει να λάβει περισσότερο χρόνο και την απαραίτητη χρηματοδότηση ώστε να επιτύχει την εξυγίανση των δημοσιονομικών της, εκτίμησε από τη μεριά του ο Γερμανός Γεργκ Άσμουσεν, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε στη βελγική εφημερίδα L' Echo.