Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Απειλεί και προκαλεί ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Μιλώντας ενώπιον των μελών της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος του και εν μέσω επευφημιών ο Τούρκος πρόεδρος, απέκλεισε κάθε συνέχιση της συζήτησης για εξεύρεση λύσης στη βάση των παραμέτρων των Ηνωμένων Εθνών, τις οποίες μάλιστα χαρακτήρισε ως παλιές «φόρμουλες». 

Όπως δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος « από εδώ και πέρα δεν υπάρχει άλλη διέξοδος στην Κύπρο εκτός από τη λύση των δυο κρατών. Θέλετε το δέχεστε, θέλετε όχι. Δεν υπάρχει πια ομοσπονδία. Ξεχάστε την». 

Συνεχίζοντας το παραλήρημα του και καταργώντας κάθε κανόνα διπλωματικής αβρότητας, ο Ερντογάν απευθύνθηκε σε πρώτο πρόσωπο στον πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη. 

Συγκεκριμένα ο Ερντογάν σημείωσε ότι « εσύ πρώτα πρέπει να ξέρεις τα όρια σου. Αν πράγματι έχεις μια αναζήτηση για ειρήνη μη με προκαλείς. Να ξέρεις τα όρια σου. Αν δεν ξέρεις τα όρια σου, σημαίνει πως εσύ έριξες κλωτσιά στο τραπέζι, δραπέτευσες από το τραπέζι. Εμείς δεν φύγαμε από το τραπέζι. Κι αν συνεχίσεις, έτσι εμείς μαζί σου δεν μπορούμε να κάτσουμε στο τραπέζι». 

Τις τουρκικές θέσεις έσπευσε να ενισχύσει και ο εντολοδόχος της Άγκυρας στα κατεχόμενα, ο οποίος αφού χαρακτήρισε τα δυο κράτη ως τη μόνη ρεαλιστική λύση, έκανε λόγο για αβάσιμους ισχυρισμούς που διατυπώνονται κατά της Τουρκίας. 

Η Τουρκία έχει φέρει ειρήνη και ηρεμία σε όλη την Κύπρο μέσω μιας ειρηνευτικής επιχείρησης. Ο εγγυητής της Τουρκίας και η παρουσία τουρκικού στρατού στην Κύπρο είναι η μεγαλύτερη διαβεβαίωση και κόκκινη γραμμή των Τουρκοκυπρίων 

Επίσης η Άγκυρα εκ προοιμίου επιχειρεί να τερματίσει την όποια συζήτηση για κατάργηση των εγγυήσεων και αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων, μέσω δηλώσεων του εκπροσώπου το κυβερνώντος κόμματος Ομέρ Τσελίκ. 

Όπως τόνισε ο Τσελίκ « ο τουρκικός στρατός δεν είναι δύναμη κατοχής στην Κύπρο, αντιθέτως, είναι δύναμη ειρήνης. Οι Τούρκοι στρατιώτες πήγαν εκεί για να αποτρέψουν τη σφαγή, για να αποτρέψουν τη γενοκτονία και να εμποδίσουν την καταπίεση». 

Στα κατεχόμενα βρίσκεται ο τούρκος αντιπρόεδρος Φουάτ Οκτάϊ, πραγματοποιώντας σήμερα και αύριο παράνομη επίσκεψη στα κατεχόμενα συνοδευόμενος από τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών της χώρας.