Ολοκληρώθηκε σήμερα νέα συμφωνία με τη Pfizer/BioNTech για παραλαβή 200 εκατομμύριων δόσεων εμβολίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως αποκάλυψε η Επίτροπος Υγείας Στέλλα Κυριακίδου στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ΑΝΤ1.
Συγκεκριμένα, η κυρία Κυριακίδου ανέφερε ότι ολοκληρώθηκε μια νέα συμφωνία με τη Pfizer/ BioNTech για ακόμη 200 εκατ. δόσεις εκ των οποίων οι 75 εκατ. θα παραδοθούν στο δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Ερωτηθείσα για το πότε θα είναι εφικτός ο στόχος του εμβολιασμού του 70% του πληθυσμού, επισήμανε πως μέσα από την ευρωπαϊκή στρατηγική για τα εμβόλια, η οποία προχωρεί, αναμένεται ότι θα επιτευχθεί αυτή η επιδίωξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Η κυρία Κυριακίδου ανέφερε ότι έχουν παραλάβει τα 27 κράτη μέλη τις πρώτες πέντε εβδομάδες 20 εκ. δόσεις εμβολίων, ενώ τον Φεβρουάριο αναμένονται περίπου 33 εκατ. και τον Μάρτιο 55 εκατ. δόσεις. Πρόσθεσε μάλιστα ότι με μια συντηρητική προσέγγιση το δεύτερο τρίμηνο η Ευρώπη θα έχει στη διάθεση της 300 εκατ. δόσεις εμβολίων κατά του κορωνοϊού.
Όσον αφορά τα εμβόλια της Astra Zeneca, η Ευρωπαία Επίτροπος Υγείας, σημείωσε ότι άρχισε να παραδίδει τα εμβόλια στα κράτη μέλη, με τη Γερμανία να έχει παραλάβει την Παρασκευή τις πρώτες δόσεις και θα ακολουθήσει και η Κύπρος εντός των ημερών.
Κληθείσα, να σχολιάσει εάν υπάρχουν άλλες εταιρείες που είναι κοντά στην κατάθεση αίτησης στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων για αδειοδότηση του εμβολίου τους, είπε ότι εταιρεία Johnson and Johnson αναμένεται να καταχωρήσει τα μέσα ή τέλη Φεβρουαρίου αίτηση, ενώ βρίσκονται στα στάδια διαπραγμάτευσης με τις εταιρείες Nonovax και Navelna.
Δεν υπάρχει μαγική λύση για την αντιμετώπιση της πανδημίας
Παράλληλα, αναφορικά με το ρωσικό εμβόλιο ανέφερε ότι θα ληφθεί υπόψη στην αίτηση εάν θα παρασκευάζεται σε ευρωπαϊκό έδαφος παρόλα αυτά όπως είπε θα ακολουθηθούν κανονικά οι διαδικασίες όπως γίνονται και για τις υπόλοιπες εταιρείες.
«Έχει για εμάς εξαιρετική σημασία μέσα από την ευρωπαϊκή στρατηγική μαζί με τα κράτη μέλη που λαμβάνονται όλες οι αποφάσεις συλλογικά είναι να είμαστε βέβαιοι ότι δεν υπάρχουν συντόμια όσον αφορά τα θέματα ασφάλειας», τόνισε η κυρία Κυριακίδου.
Την ίδια ώρα, η κυρία Κυριακίδου απαντώντας στου επικριτές που αναφέρουν ότι υπήρξαν καθυστερήσεις και αποτυχία του εμβολιαστικού προγραμματισμού της Ε.Ε., είπε ότι «ακούω πάντοτε την κριτική και κατανοώ και την αγωνία όλων των πολιτών για τα εμβόλια αλλά παραμένω προσηλωμένη στη διαχείριση και αντιμετώπιση της πανδημίας».
«Αυτή η ευρωπαϊκή προσέγγιση και στρατηγική ήταν η πιο σωστή και αυτό θα αποδειχθεί και στο μέλλον. Δεν υπάρχει μαγική λύση για την αντιμετώπιση της πανδημίας και το είχα πει και από την αρχή, θα χρειαστεί χρόνος», δήλωσε η κυρία Κυριακίδου.
Καταλήγοντας, υπογράμμισε ότι αν δεν είχαν προχωρήσει όλα τα κράτη – μέλη μαζί για να αγοράσουν εμβόλια, τότε τα μικρά κράτη δεν είχαν εύκολα πρόσβαση στις εμβολιαστικές εταιρείες.