Το πρώτο βήμα επιστροφής στην κανονικότητα επιχειρεί από σήμερα η Κύπρος, έχοντας ως σύμμαχο τη βελτιωμένη επιδημιολογική εικόνα.
Τα δεδομένα που καταγράφηκαν την τελευταία βδομάδα, ήταν τα καλύτερα των τελευταίων δύο μηνών. Σε διάστημα 7 ημερών καταγράφηκαν 859 κρούσματα, την ώρα που το ποσοστό θετικότητας μειώθηκε και αγγίζει το 0,5%.
Μιλώντας στα Νέα του ΑΝΤ1 η Καθηγήτρια Λοιμωξιολογίας και Παιδιατρικής, Μαρία Κολιού, επεσήμανε πως χρειάζονται κάποιες εβδομάδες ακόμα για να βελτιωθούν τα δεδομένα σε σχέση με τους νοσηλευόμενους, εξηγώντας πως «είναι μέσα άρρωστοι οι οποίοι παίρνουν ένα μήνα για να γίνουν καλά και να μπορέσουν να μεταφερθούν σε άλλα τμήματα.»
«Επομένως», συνέχισε η κα. Κολιού, «αυτή η κατάσταση θα κρατήσει για μερικές βδομάδες ακόμα, δεδομένου ότι δεν θα έχουμε νέες εισαγωγές… Δεν έχουν σταματήσει ακόμα οι νέες εισαγωγές στις εντατικές, είναι όμως πολύ πιο λίγες παρά προηγουμένως.»
Αξίζει να σημειωθεί πως με βάση τα δεδομένα που ανακοίνωσε χθες βράδυ το Υπουργείο Υγείας, ο αριθμός ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι με κορωνοϊό, έχει μειωθεί. Συγκεκριμένα, οι νοσηλευόμενοι ασθενείς με κορωνοϊό, στα νοσηλευτήρια του ΟΚΥΠΥ ανέρχονται στους 140. Οι 50 είναι σε σοβαρή κατάσταση και εξ αυτών οι 32 είναι στην εντατική. Οι 24 εκ των 32, είναι διασωληνωμένοι, ενώ άλλοι 18 ασθενείς νοσηλεύονται σε μονάδες αυξημένης φροντίδας.
Μάλιστα, η κυρία Κολιού επεσήμανε πως η μείωση των ασθενών στις ΜΕΘ, είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος, από τις τέσσερις που έχει θέσει η Επιδημιολογική Ομάδα, που θα τους βοηθήσει στην παρακολούθηση της εξέλιξης της πανδημίας, τώρα που θα υπάρξουν χαλαρώσεις. «Οι άλλες τρείς, είναι το ποσοστό θετικοποίησης των δειγμάτων που γίνονται, μετά είναι το ποσοστό της αθροιστικής επίπτωσης και το τελευταίο κριτήριο είναι ο δείκτης μεταδοτικότητας», υπογράμμισε.