Η διάσκεψη πιθανόν να είναι τριήμερη, οι εγγυήτριες δυνάμεις αναμένεται να εκπροσωπηθούν από τους υπουργούς εξωτερικών ενώ δεν αποκλείεται σε ρόλο παρατηρητή να παραστεί ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζέπ Μπορέλ.
Μάλιστα τις επόμενες εβδομάδες ο ύπατος εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο επικεφαλής του Foreign Office Ντόμινικ Ράαμπ, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες, θα επισκεφθούν την Κύπρο στο πλαίσιο της προετοιμασίας της διάσκεψης.
Πάντως τις όποιες προσδοκίες για θετικό αποτέλεσμα προσπαθεί να τορπιλίσει εκ των προτέρων ο Ερσίν Τατάρ. Σε βιντεοσκοπημένο μήνυμα που μεταδόθηκε σε συνέδριο που διοργάνωσαν Τουρκοκύπριοι του Ηνωμένου Βασιλείου, διατύπωσε τον προκλητικό ισχυρισμό ότι εάν δεν αναγνωριστεί το παράνομο μόρφωμα των κατεχομένων, δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμη και διαρκής λύση του Κυπριακού.
Συγκεκριμένα ο κατοχικός ηγέτης ανέφερε ότι « θέλουμε την κυριαρχία μας, θέλουμε την ισότητά μας. Ο τ/κ «λαός» είναι ένας εκ των δυο «λαών» στο νησί και δικαιούται να γίνει αποδεκτός από τη διεθνή κοινότητα, όσο αποδεκτοί είναι και οι Ε/κ.»
Στο πλαίσιο της επικοινωνιακής αλλαγής μέσω της οποίας η Τουρκία επιχειρεί να κερδίσει την εύνοια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου σε τηλεδιάσκεψη που είχε με τον υπουργό εξωτερικών της Ολλανδίας Στέφεν Μπλοκ, θέλησε να παρουσιάσει την χώρα του ως την πρωτοστάτη για την ειρήνευση στην περιοχή.
Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών ανέφερε « ξεκινήσαμε να διεξάγουμε διερευνητικές συνομιλίες με την Ελλάδα. Βρισκόμαστε επίσης σε συνομιλίες με τη Γαλλία σε μια προσπάθεια ομαλοποίησης των σχέσεων μας. Μια διαδικασία μεταρρύθμισης βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη στη χώρα. Έχουμε επίσης υποβάλει προτάσεις για διάσκεψη 5+1 για την Κύπρο και για διάσκεψη επί της Ανατολικής Μεσογείου».
Ωστόσο ο Ομέρ Τσελίκ εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, φρόντισε να δείξει πως πραγματικά η Άγκυρα αντιλαμβάνεται την κατάσταση περιοχή, επιχειρώντας με γλώσσα πεζοδρομίου να νουθετήσει τον υπουργό εξωτερικών της Ελλάδας Νίκο Δένδια.
Ανέφερε χαρακτηριστικά πως « αυτός ο υπουργός Εξωτερικών πρέπει να απέχει από αυτές τις αρνητικές προσεγγίσεις. Οι ΝΟΤΑΜ που έχουν εκδώσει στη Μεσόγειο και στο Αιγαίο, οι δραστηριότητες που έχουν κάνει για να αυξήσουν άδικα τις περιοχές κυριαρχίας τους στη θάλασσα και στον αέρα ή ο εξοπλισμός των αποστρατικοποιημένων νησιών δεν αποτελούν σωστές δραστηριότητες».