Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ένα φθηνό και ευρέως γνωστό καρδιολογικό φάρμακο, άρχισε να κερδίζει διεθνώς έδαφος ως θεραπευτικό σκεύασμα για τον κορωνοιό. 

Καναδική μελέτη κατέδειξε ότι η χορήγηση κολχικίνης σε ασθενείς με CoViD-19 μείωσε κατά 44% την θνητότητα, κατά 25% την ανάγκη για νοσηλεία και κατά 50% την ανάγκη διασωλήνωσης. 

Η Ελλάδα άναψε το πράσινο φως στη συμπερίληψης της κολχικίνης στο θεραπευτικό πρωτόκολλο, με την αρμόδια Επιτροπή στην Κύπρο να προχωρά επίσης άμεσα στην αξιολόγησή της. 

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας της Κύπρου « η Επιστημονική Επιτροπή αναμένεται να μελετήσει όλα τα επιστημονικά δεδομένα και τη βιβλιογραφία και θα εξετάσει την ένταξή ή όχι της κολχικίνης στο θεραπευτικό πρωτόκολλο.» 

Η πρόεδρος της Ένωσης Ιατρών Αθηνών – Πειραιά δρ. Ματίνα Παγώνη σημείωσε πως « με τις καθυστερήσεις των εμβολίων, που βγάζουν εκτός προγραμματισμού κυρίως τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και με την εξάπλωση του νέου στελέχους του ιού, η εξέλιξη με την κολχικίνη, αν τα δεδομένα ευσταθούν, αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά στην προσπάθεια να σωθούν ανθρώπινες ζωές». 

Αποφορτίζονται τα νοσοκομεία

Μετά την σταδιακή μείωση των κρουσμάτων, λόγω των περιοριστικών μέτρων, άρχισε την τελευταία εβδομάδα η μείωση και στον αριθμό των νοσηλευόμενων ασθενών. 

Ανάσες στο Σύστημα Υγείας που δοκιμάστηκε όσο ποτέ άλλοτε. 

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του ΟΚΥπΥ Χαράλαμπο Χαριλάου « τις τελευταίες ημέρες η εικόνα είναι καλύτερη. Ο αριθμός των ασθενών μειώθηκε, παρόλο που είναι ακόμη σε υψηλά επίπεδα. Το ανησυχητικό είναι ο υψηλός αριθμός των κρίσιμα νοσηλευόμενων ασθενών. Είναι νωρίς να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, να περιμένουμε να δούμε μείωση για να πούμε με ασφάλεια ότι η κατάσταση είναι υπό έλεγχο.» 

Με την κατάσταση στα νοσηλευτήρια να βελτιώνεται, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για τις πολυπόθητες χαλαρώσεις. 

Μία βδομάδα πριν από την εκπνοή των υφιστάμενων μέτρων, οι επιδημιολόγοι θα παρουσιάσουν αύριο στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το πλάνο των εισηγήσεων τους, με την σκυτάλη για τις τελικές αποφάσεις να παίρνει, την Τετάρτη, το Υπουργικό Συμβούλιο. 

Με αργά, προσεχτικά, μετρημένα και στοχευμένα βήματα είναι το μότο των ειδικών, το οποίο αντικατοπτρίζεται και στις τρεις φάσεις των χαλαρώσεων που θα προτείνουν. 

Αρχής γενομένης από την πρώτη Φεβρουαρίου, οπότε θα ανεβάσουν ρολά μικρά καταστήματα του λιανικού εμπορίου, κομμωτήρια, κουρεία, κέντρα αισθητικής και δερματοστιξίας. 

Στην πρώτη φάση των χαλαρώσεων περιλαμβάνεται και η επιστροφή μαθητών στα σχολεία, ωστόσο οι διαφωνίες για το τι δέον γενέσθαι εξακολουθούν να υφίστανται, με όλα τα σενάρια να παραμένουν ανοιχτά και το μπαλάκι να βρίσκεται πλέον στο γήπεδο της κυβέρνησης. 

Αν και η Συμβουλευτική Επιτροπή προτεραιοποιεί την επιστροφή των μαθητών του Δημοτικού στα θρανία, υπάρχουν φωνές που θέλουν στο πλάνο να συμπεριληφθούν και τα Γυμνάσια, ώστε να βοηθηθεί και η επιστροφή των γονέων στις εργασίες τους. 

Γνωστή, εξάλλου, είναι και η θέση πολλών για επιστροφή και των τελειοφοίτων των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών στα σχολεία. 

Μετά το πέρας του Υπουργικού Συμβουλίου της Τετάρτης θα γίνουν οι ανακοινώσεις για τις χαλαρώσεις, χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει εάν θα παρουσιαστεί στο σύνολό του το πλάνο. 

Πάντως αναλόγως των επιδημιολογικών δεικτών και της κατάστασης στα νοσοκομεία, η Κύπρος θα προχωρά ανά δεκαπενθήμερο προς την κανονικότητα, με ορίζοντα τον Μάρτιο, οπότε αναμένεται να απολαύσουμε ξανά καφέ και φαγητό με φίλους, χωρίς να κοιτάμε το ρολόι, θα μπορούμε να επιστρέψουμε στα γυμναστήρια και να κάνουμε τα ψώνια μας στα εμπορικά κέντρα.