«θέλω να πω σε όλους σας ότι δεν πρέπει να φοβάστε τίποτα. Μόνο το φόβο σας, πρέπει να φοβάστε. Γεια σας,» δήλωσε ο ηγέτης της ρωσικής αντιπολίτευσης.
Ο Αλεξέι Ναβάλνι οδηγείται στη φυλακή μετά την ολοκλήρωση της δίκης-παρωδίας, όπως την χαρακτηρίζουν οι υποστηρικτές του.
Η απόφαση του ρωσικού δικαστηρίου είναι 30 μέρες φυλάκιση.
Οι οπαδοί του επικριτή του Κρεμλίνου ξεσπούν. Διαδηλώσεις πραγματοποιούνται σε διάφορες πόλεις της Ρωσίας, με τις αρχές να περνούν χειροπέδες σε δεκάδες εξ αυτών.
Με μήνυμά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Ναβάλνι καλεί τους υποστηρικτές του να βγουν στους δρόμους.
«Τι φοβούνται περισσότερο αυτοί οι κλέφτες; Είναι ξεκάθαρο και το ξέρετε: Τον λαό στους δρόμους.» τόνισε ο Ναβάλνι χαρακτηριστικά.
Τη σύλληψη του Αλεξέι Ναβάλνι μόλις επέστρεψε στη Ρωσία από την Γερμανία, καταδίκασαν Ηνωμένες Πολιτείες και Ε.Ε.
Κυβερνήσεις κρατών μελών μάλιστα προτείνουν την άμεση επιβολή νέων κυρώσεων κατά της Μόσχας.
Ο εκπρόσωπος της Γερμανικής Καγκελαρίας Στέφεν Ζάιμπερτ τόνισε ότι « οι ρωσικές αρχές έχουν συλλάβει ένα θύμα απόπειρας δολοφονίας με χημικό όπλο και όχι τον δράστη. Η γερμανική κυβέρνηση καλεί την ρωσική κυβέρνηση πρώτα να απελευθερώσει τον κύριο Ναβάλνι και στη συνέχεια να διερευνήσει πλήρως τις συνθήκες της επίθεσης με χημικά όπλα που έγινε σε ρωσικό έδαφος.»
Από την πλευρά του ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέρι Λαβρόφ τόνισε « φαίνεται ότι οι πολιτικοί της Δύσης βλέπουν το συμβάν ως μια ευκαιρία να στρέψουν την προσοχή μακριά από την βαθιά κρίση, στην οποία έχει περιέλθει το φιλελεύθερο μοντέλο ανάπτυξης.»
O Αλεξέι Ναβάλνι στο μεταξύ σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα, οφείλει να παρευρεθεί εκ νέου στο δικαστήριο αύριο, με την κατηγορία της δυσφήμισης βετεράνου του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.