Η πιο μεγάλη μάχη δίνεται το τελευταίο εικοσιτετράωρο στις Μονάδες εντατικής Θεραπείας. Ο αριθμός των νοσηλευομένων στις δύο ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας άγγιξε χθες το βράδυ του 39 με το σύστημα υγείας να βρίσκεται αντιμέτωπο με ακόμη πιο δύσκολες μέρες.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του ΟΚΥπΥ, Χαράλαμπο Χαριλάου, «ήταν μία πολύ δύσκολη νύχτα για τα δημόσια νοσηλευτήρια. Από τους 193 νοσηλευόμενους μέχρι το πρωί είχαμε φτάσει τους 208, εκ των οποίων οι 39 ήταν στην εντατική, ένας αριθμός ρεκόρ και υπήρχαν άλλοι 20 ασθενείς στην μονάδα αυξημένης φροντίδας».
Δεδομένου ότι οι διαθέσιμες κλίνες και στις δύο μονάδες εντατικής θεραπείας είναι μολις 43, το νέο αρνητικό ρεκόρ χτύπησε καμπανάκι στον Οργανισμό Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας, ο οποίος προχωρεί άμεσα στην ανάπτυξη 11 επιπλέον κλινών για ασθενείς που θα χρειαστεί να νοσηλευτούν σε συνθήκες εντατικής ή αυξημένης φροντίδας.
«Είναι ο χώρος του φυσιοθεραπευτηρίου στο παραπληγικό. Υπάρχει η υποδομή, υπάρχει ο εξοπλισμός, έχουν γίνει τεστ τις τελευταίες μέρες για την ετοιμότητά της, υπάρχει το εξιδεικευμένο προσωπικό που θα στελεχώσει την κλινική, ελπίζουμε να μην χρειαστεί αλλά σε περίπτωση που θα χρειαστεί οποιαδήποτε ώρα θα χρησιμοποιηθεί», σημειώνει ο κύριος Χαριλάου.
«Μην αγνοείτε τα συμπτώματα»
Σε δραματικό τόνο, ο εκπρόσωπος τύπου του ΟΚΥπΥ απευθύνει έκκληση στους πολίτες να μην αγνοούν τα συμπτώματα της νόσου και να ενημερώνουν έγκαιρα τον προσωπικό τους ιατρό αφού η έγκυρη αντιμετώπισή τους σώζει ζωές.
Ο κ. Χαριλάου εξηγεί πως «έχει παρατηρηθεί άτομα τα οποία είναι νεαρά σε ηλικία, δηλαδή από 40 εως 50 να αργούν να έρθουν για ενδονοσοκομειμιακή νοσηλεία με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να μπαίνουν σε ΜΑΦ με κίνδυνο να διασωληνωθούν και να μπαίνουν σε ΜΕΘ.»
Αργά και σταθερά βήματα
Μία ακριβώς βδομάδα μετά την εφαρμογή του νέου lockdown και η κατάσταση στο μέτωπο των κρουσμάτων φαίνεται να σταθεροποιείται.
Σε διάστημα 7 ημερών εντοπίστηκαν 1800 κρούσματα με τα περισσότερα και συγκεκριμένα τα 339 να εντοπίζονται την περασμένη Κυριακή. Έκτοτε τα θετικά περιστατικά κυμαίνονταν κάτω από τα 300, με το ποσοστό θετικότητας την ίδια ώρα να πέφτει μεταξύ του 1,7 και του 2,5%.
Παρά τα ενθαρρυντικά δεδομένα, η κατάσταση παραμένει ρευστή, τονίζουν οι ειδικοί.
«Παρόλη τη μείωση του ποσοστού θετικότητας στην κοινότητα εμείς αναμένουμε ότι τουλάχιστον αυτή την εβδομάδα θα έχουμε αυξημένες εισαγωγές στα δημόσια νοσηλευτήρια, ελπίζουμε ότι με το τέλος αυτής της βδομάδας θα έχουμε σταθεροποίηση και θα αρχίσει να έχουμε μείωση των περιστατικών», συμπληρώνει ο κ. Χαριλάου.
Όπως αναφέρει στον ΑΝΤ1 ο Επίκουρος Καθηγητής Επιδημιολογίας, Γεώργιος Νικολόπουλος, «είμαστε μέσα σε πανδημία και μπορεί τα πράγματα να αλλάξουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Κατά πάσα πιθανότητα αυτή η θετική πορεία ίσως συνεχιστεί με δεδομένο ότι βρισκόμαστε στο πλαίσιο αυστηρών περιοριστικών μέτρων.»
Τα δεδομένα των επόμενων 10 ημερών θα κρίνουν και τις τυχόν χαλαρώσεις που θα δοθούν περί τα τέλη Ιανουαρίου. Όπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1, η άρση των περιορισμών θα γίνεται με βήμα σημειωτόν. Σε πρώτη φάση ενδέχεται να επαναλειτουργήσουν συγκεκριμένες επιχειρήσεις ενώ δεδομένη πρέπει να θεωρείται από την άλλη η συνέχιση της απαγόρευσης των κοινωνικών συναθροίσεων.