Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Σε ρυθμούς lockdown μπαίνει και η εκπαίδευση από σήμερα Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2021.

Συγκεκριμένα, από σήμερα η εκπαίδευση για όλες τις βαθμίδες, πλην της Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, θα γίνεται εξ αποστάσεως μέσω της τηλεκπαίδευσης και σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες που έχουν αποσταλεί στις σχολικές μονάδες από το Υπουργείο Παιδείας.

Σε ό, τι αφορά τη Δημοτική,  πρώτη, δευτέρα και τρίτη τάξη, θα κάνουν ασύγχρονη εκπαίδευση εξ αποστάσεως ενώ τετάρτη, πέμπτη και έκτη, θα παρακολουθούν τα μαθήματα τους μέσω της τηλεκπαίδευσης.

Σε δηλώσεις του στο ant1.com.cy o γενικός γραμματέας της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαράλαμπους, αναφέρει πως σύμφωνα με έρευνα που έχει κάνει η εκπαιδευτική οργάνωση, υπάρχει μια μικρή ομάδα μαθητών της τετάρτης, πέμπτης και έκτης τάξης (πάνω 1.000 παιδιά), η οποία δεν διαθέτει τα απαραίτητα μέσα (ηλεκτρονικό εξοπλισμό ή διαδίκτυο) για να παρακολουθήσει τα μαθήματα της.

«Από εκεί και πέρα», σημείωσε, «οι εκπαιδευτικοί στη Δημοτική, κατά κύριο λόγο, θα εργαστούν με τηλεκπαίδευση από το σπίτι. Πρώτη, δευτέρα, τρίτη, θα κάνουν ασύγχρονη εκπαίδευση εξ αποστάσεως, ενώ οι άλλες τρεις τάξεις της Δημοτικής θα παρακολουθούν τα μαθήματα εξ αποστάσεως με βάση το πρόγραμμα του Υπουργείο Παιδείας.»

Παράλληλα, ο κύριος Χαραλάμπους επεσήμανε εκ νέου πως σε ό,τι αφορά τη Προδημοτική και την Ειδική Εκπαίδευση, που θα συνεχιστούν δια ζώσης τα μαθήματα, πως «θεωρούμε αδικαιολόγητη την φυσική παρουσία των μαθητών και εκπαιδευτικών, από τη στιγμή που υπάρχει ολικό lockdown. Εμείς θεωρούμε ότι είναι οξύμωρο άλλα παιδιά να μένουν στο σπίτι για την ασφάλεια της υγείας τους και άλλα να πηγαίνουν στο σχολείο, χωρίς να υπάρχει επαρκείς λόγος δικαιολογίας.»

Την ίδια ώρα, οι εξετάσεις τετραμήνων αποτελούν πλέον παρελθόν, και οι μαθητές των Λυκείων και των Τεχνικών σχολών, από σήμερα μπαίνουν σε νέα ύλη και δειλά – δειλά στο Β΄ τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ant1.com.cy, το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στη μείωση της διδακτέας και προς εξέταση ύλης και των δυο τετραμήνων, με δεδομένο πως στο τέλος του σχολικού έτους, οι μαθητές θα κληθούν να εξεταστούν γραπτώς και για τα δυο τετράμηνα, μιας και η αναβολή των εξετάσεων του Α’ Τετραμήνου τις μεταθέτει για το τέλος του έτους τον Μάιο.

Αποφάσεις εντός των ημερών αναμένεται να ληφθούν επίσης και για το ποσοστό που θα κατέχουν στον τελικό βαθμό των μαθητών οι γραπτές εξετάσεις, καθώς σκέψεις γίνονται για αλλαγή του ποσοστού. Με τα υφιστάμενα δεδομένα και με βάση τους Κανονισμούς περί Τετραμήνων, το 60% της βαθμολογίας έγκειται στην προφορικά απόδοση, και το 40% στην τελική γραπτή εξέταση.

Όπως μαθαίνουμε, το Υπουργείο επεξεργάζεται σχέδιο αλλαγής του ποσοστού της γραπτής εξέτασης, προσαρμοσμένο στις νέες πραγματικότητες και τα δεδομένα που επεβλήθησαν από την πανδημία, και την υποχρεωτική απομάκρυνση των μαθητών με φυσική παρουσία από τα σχολεία.

Σε επικοινωνία του ant1.com.cy με τον Πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ Θέμη Πολυβίου, μας ανέφερε πως ότι από σήμερα, οι μαθητές θα ξεκινήσουν να διδάσκονται την ύλη του Β’ Τετραμήνου όπως έχει αυτή καθοριστεί στην αρχή του έτους, μέχρι να ξεκαθαρίσει το όλο σκηνικό.

Πρόσθεσε δε, πως στις 20 του μήνα οι διευθύνσεις των σχολείων είναι υποχρεωμένες να παραδώσουν τις τελικές βαθμολογίες του Α’ Τετραμήνου, με τους μαθητές να λάβουν προς το παρόν αξιολόγηση μόνο για το 60% της προφορικής τους απόδοσης. «Το 40% θα μπει στο βαθμό του πρώτου Τετραμήνου όταν δώσουν τις εξετάσεις δευτέρου Τετραμήνου», εξήγησε.