Πολύ αργοί οι ρυθμοί με τους οποίους κινείται ο εμβολιασμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς οι περισσότερες δόσεις παραγγέλθηκαν από την Astra Zeneca, η οποία δεν έχει υποβάλει ακόμη αίτηση για έγκριση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων.
Σε παρέμβαση του στην εκπομπή του ΑΝΤ1, «Μέρα Μεσημέρι», ο Πνευμονολόγος, Δρ. Χάρης Αρμεύτης, είπε ότι η Κύπρος θα έπρεπε να βρει ενναλακτικές επιλογές και να προσπαθήσεις ως κράτος να αγοράσει εμβόλια καθώς κινείται πολύ αργούς ρυθμούς του προγράμματος εμβολιασμού στην ΕΕ.
«Δεν υπάρχει δικαιολογία ότι δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα, τουλάχιστον ας το προσπαθήσουμε και να ξεκαθαρίσουμε τι επιλογές έχουμε. Μην φτάσουμε να εξελιχθεί ο εμβολιασμός σε ένα φιάσκο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δρ. Αρμεύτης.
Επίσης, ανέφερε ότι θα πρέπει να ακολουθήσει η Κύπρος το παράδειγμα του Ισραήλ, το οποίο αγόρασε μόνο του τα εμβόλια και έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να εμβολιάσει το 10% του πληθυσμού του.
Όπως εξήγησε ο κύριος Αρμεύτης η λύση για να βγούμε από την πανδημία είναι να έχουμε ένα μαζικό εμβολιασμό 60%-70% του πληθυσμού, δηλαδή περίπου 600,000 άτομα, παρόλα αυτά όπως τόνισε «αν συνεχίσουμε με ρυθμούς χελώνας ούτε του χρόνου δεν θα εμβολιάσουμε τους μισούς από αυτούς που πρέπει».
Το βασικό επιχείρημα πίσω από την απόφαση να αναλάβει η Κομισιόν την προμήθεια των εμβολίων είναι ότι έτσι θα εξασφάλιζε καλύτερες συμφωνίες διαπραγματευόμενη για το σύνολο των κρατών μελών της ΕΕ.
Την ίδια ώρα, τόνισε ότι η Ευρώπη έδωσε μεγάλες προσδοκίες στον κόσμο μιας και ανέφερε ότι με το μαζικό εμβολιασμό θα καταφέρουμε να βγούμε από αυτή την πανδημία.
Επιπρόσθετα, σημείωσε ότι η κατάσταση βρίσκεται στο «κόκκινο» μιας και βιώνουμε ένα σοβαρό πρόβλημα όσον αφορά το Σύστημα Υγείας αλλά και τις ζωές μας.
«Οι επόμενοι δύο μήνες θα είναι οι πιο δύσκολοι που θα περάσουμε ως κοινωνία καθώς ο κόσμος είναι κουρασμένος κα θυμωμένος. Όλοι μας περνάμε δύσκολα, ωστόσο είναι στιγμή αναδείξουμε το πραγματικό πρόβλημα», υπογράμμισε καταληκτικά ο κύριος Αρμεύτης.