«Η διαπίστωση έρχεται με καθυστέρηση, γιατί εδώ και μήνες διαφαίνονταν ότι άλλες χώρες θα διέθεταν περισσότερα εμβόλια για να ξεκινήσουν τον εμβολιασμό και να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά την πανδημία» παρατηρεί ο αρθρογράφος.
«Αλλά Βρυξέλλες και Βερολίνο βρίσκονταν σε απραξία, συχνά με επιχειρήματα αυταρέσκειας, του τύπου ότι η Ευρώπη ελέγχει φαρμακευτικά σκευάσματα καλύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο …. Το ζήτημα είναι ότι τώρα η Γερμανία δεν θα έχει ικανό αριθμό εμβολίων για να αναχαιτίσει την πανδημία μέχρι το καλοκαίρι, γιατί η ΕΕ αγόρασε λιγότερα … Και τώρα κάνει νέες διαπραγματεύσεις υπό το κράτος της πίεσης χρόνου».
Την ίδια ώρα, τo Spiegel αναφέρεται στην αισιόδοξη πρόβλεψη του υπουργού Υγείας Γενς Σπαν ότι το 60% των Γερμανών θα έχουν εμβολιαστεί μέχρι το καλοκαίρι.
«Η καθυστερημένη έγκριση του εμβολίου της Biontech/Pfizer από την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Φαρμάκων EMA είναι το μικρότερο πρόβλημα. Το μεγαλύτερο είναι ότι η ΕΕ προφανώς αγόρασε μικρότερο αριθμό εμβολίων από όσο έπρεπε, καθυστερημένα και εν μέρει από τη λάθος φαρμακευτική εταιρεία. Και όπως φαίνεται απέρριψε εκατοντάδες χιλιάδες δόσεις που τώρα λείπουν. Για τη γερμανική κυβέρνηση δρομολογείται ήδη ένα δίλημμα με δραματικές συνέπειες. Χωρίς εμβολιασμό σε ευρεία βάση …. το φθινόπωρο και ο χειμώνας 2021 θα μπορούσαν να έχουν την ίδια εξέλιξη όπως ο φετινός με υψηλό αριθμό κρουσμάτων, περιορισμούς επαφών και σκληρό lockdown» τονίζει επίσης το περιοδικό.
ΠΗΓΗ: cnn.gr