Η πανδημία συνεχίζει να επελαύνει ανά την Κύπρο, με τον κορωνοϊό να δείχνει τα δόντια του σε τρεις επαρχίες, όπου η επιδημιολογική εικόνα παραμένει ανησυχητικά επιβαρυμένη.
Ο Δρ. Γιώργος Νικολόπουλος, είπε ότι «υπάρχει ένα αυξημένο φορτίο νοσηρότητας κυρίως στη Λευκωσία, Αμμόχωστο και Λάρνακα, σε Λεμεσό και Πάφο υπάρχει αθροιστική μείωση».
Το εύρος της διασποράς εκτοξεύθηκε στην Αμμόχωστο που καταγράφει 789 κρούσματα ανά 100 χιλιάδες κατοίκους το τελευταίο δεκαπενθήμερο. Στη δεύτερη θέση η Λάρνακα με 705 κρούσματα κορωνοϊού και ακολουθεί η Λευκωσία με 685.
Σε Λεμεσό και Πάφο, όπου πριν από ένα μήνα επιβλήθηκαν τα τοπικά αυστηρά μέτρα η πανδημία υποχώρησε, με την Πάφο να βρίσκεται κάτω από το όριο επικινδυνότητας, με 121 κρούσματα ανά 100 χιλιάδες κατοίκους, και τη Λεμεσό να μετρά μέσα σε δύο εβδομάδες μόνο 154 κρούσματα.
Η συντριπτική πλειοψηφία των 4,425 κρουσμάτων κορωνοϊού που έχουν εντοπιστεί τις τελευταίες δεκατέσσερις ημέρες αφορούν σε εγχώρια μετάδοση, με το ποσοστό να φτάνει στο 98,8%.
Όσον αφορά τα θετικά περιστατικά η διάμεση ηλικία είναι τα 36 έτη.
Θετικό είναι το γεγονός πως μέχρι την δεκάτη έκτη Δεκεμβρίου ένα ποσοστό μόλις 5% των όσων εντοπίστηκαν θετικοί στον ιό χρειάστηκε να νοσηλευτεί.
Ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΟΚΥπΥ, Χαράλαμπος Χαριλάου, επισήμανε πως «η κατάσταση αυτή την στιγμή είναι διαχειρίσιμη, είναι ψηλός ο αριθμός των νοσηλευόμενων ασθενών στα δημόσια νοσηλευτήρια, όμως υπάρχει σχέδιο δράσης».
Ο κ. Νικολόπουλος τόνισε ότι «είναι κάπως θετικά τα πράγματα που είναι ένα θετικό αν θέλετε διότι αυτό μας ενδιαφέρει το σύστημα υγείας να μπορεί να ανταποκρίνεται, δεν θέλουμε να πλημυρίσει».
Δεύτερο πανδημικό κύμα θανάτων
Σφοδρότερο είναι το δεύτερο πανδημικό κύμα θανάτων δεδομένου ότι από τις αρχές Δεκεμβρίου έχασαν τη ζωή τους 42 συνάνθρωποι μας οι οποίοι ήταν θετικοί στον κορωνοϊό, ενώ για τους 36 από αυτούς τελική αιτία θανάτου ήταν η νόσος CoViD-19.
«Έχουμε ένα σοβαρό δεύτερο επιδημικό κύμα θανάτων και ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος είναι ο μήνας με τους περισσότερους θανάτους και το αποτελέσματα των μολύνσεων που έγιναν κάποιες εβδομάδες πριν», σημείωσε ο κ. Νικολόπουλος.
32 από τους 36 που κατέληξαν από τον κορωνοϊο είχαν ως μόνιμη διαμονή τους τις επαρχίες Λευκωσίας και Λεμεσού.
Ταυτόχρονα, ο κ. Χαριλάου, εξήγησε ότι «οι 19 από τους 36 είναι πάνω από το 50% είναι άτομα τα οποία είναι ηλικιωμένα, έχουν νοσηρότητες, είναι βαριά περιστατικά και καταλήγουν».
Ακόμη πιο θλιβερό το γεγονός ότι την τρέχουσα εβδομάδα έχασαν τη μάχη με τον θανατηφόρο ιό οκτώ άτομα.
Στο μικροσκόπιο οι χαλαρώσεις
Η επιδεινωμένη κατάσταση που καταγράφεται τις τελευταίες δεκατέσσερις ημέρες δεν αφήνει μεγάλο περιθώριο ελπίδας για χαλαρώσεις κατά τις γιορτινές ημέρες, ωστόσο, τα δεδομένα θα αξιολογηθούν την ερχόμενη εβδομάδα.
«Τα μέτρα έχουν ανακοινωθεί ισχύουν μέχρι τέλος Δεκεμβρίου, η εικόνα δεν εκτιμώ να αλλάξει δραματικά την επόμενη περίοδο. Αυτό που θέλουμε να δούμε στις υπόλοιπες Επαρχίες είναι μια σταθερότητα, ή και να διαφαίνεται μια μείωση. Η κατάσταση δεν θα αλλάξει ιδιαίτερα, θα τα δούμε αρχές τις επόμενης εβδομάδας να μην καλλιεργούμε προσδοκίες», είπε ο κ. Νικολόπουλος.
Το θέμα της λειτουργίας των εκκλησιών και των εμπορικών κέντρων θα εξεταστεί στο μεταξύ εκ νέου στο Υπουργικό Συμβούλιο της Τρίτης, με τις αντιδράσεις να συνεχίζονται.