Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σταθερός παραμένει ο αριθμός των νοσηλευόμενων ασθενών με κορωνοϊο στα δημόσια νοσηλευτήρια, καθώς καθημερινά ο αριθμός κυμαίνεται από 120 μέχρι 130. 

Αριθμός, ωστόσο, ο οποίος είναι υψηλός για τα δεδομένα των νοσοκομείων, γι' αυτό και η κατάσταση θεωρείται ότι παραμένει εξαιρετικά κρίσιμη. 

Ενδεικτικό της κρισιμότητας της κατάστασης είναι το γεγονός ότι, ένας στους οκτώ νοσηλευόμενους είναι διασωληνωμένος ή βρίσκεται σε μονάδας αυξημένης φροντίδας, ενώ μεγάλο ποσοστό των νοσηλευόμενων είναι άτομα μεγάλης ηλικίας, που χρήζουν σχεδόν αποκλειστικής νοσοκομειακής φροντίδας. 

Όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΟΚΥπΥ Χαράλαμπος Χαριλάου  «αυτή την στιγμή νοσηλεύεται ένας πολύ μεγάλος αριθμός ηλικιωμένων ατόμων, βαριά περιστατικά, άτομα τα οποία είναι κλινήρης δεν είναι περιπατητικοί, χρήζουν πολύς φροντίδας και είναι και άτομα με παρατεταμένη νοσηλεία όπου ο χρόνιος νοσηλείας είναι περίπου 20 ημέρες».

Στο Νοσοκομείο Αμμοχώστου, το οποίο λειτουργεί ως νοσοκομείο αναφοράς, μέχρι τις 12 το μεσημέρι νοσηλεύονταν 67 ασθενείς, εκ των οποίων οι 5 στην μονάδα αυξημένης φροντίδας. 

Σύμφωνα με τη Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας Χριστίνα Γιαννάκη «23 ασθενείς είναι από ιδρύματα οι 43 ασθένειες είναι κλινήρης δηλαδή είναι πλήρης εξαρτώμενοι από το προσωπικό και έχουμε και 11 νοσηλευτές και μια βοηθό θαλάμου θετικοί στον κορωνοϊό και απουσιάζουν».

Στα όρια τους έχουν φτάσει οι νοσηλευτές του νοσοκομείου αναφοράς, το οποίο χρειάζεται επιπλέον ενίσχυση σε προσωπικό. 

Σύμφωνα με την κα Γιαννάκη « θα ενισχύσουμε την Τρίτη με άλλους νοσηλευτές το νοσοκομείο Αμμοχώστου δεν αφήνουμε κάτι στην τύχη ενισχύουμε ανάλογα με τις ανάγκες που ζητούν εμείς ενισχύουμε το Νοσοκομείο Αμμοχώστου.» 

Δυνατότητα επιπλέον εισαγωγών υπάρχει για μόλις ακόμη τρείς ασθενείς, καθώς έχει τεθεί όριο 70 ασθενών για να υπάρχει η κατάλληλη ασφάλεια για τους γιατρούς και το προσωπικό του νοσοκομείου Αμμοχώστου. 

Πτωτική πορεία παρουσιάζουν, πάντως, οι εισαγωγές στις μονάδες εντατικής θεραπείας, σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή παθολογίας, Γιώργος Νικολόπουλος. 

Από την πλευρά του ο Επίκουρος Καθηγητής Παθολογίας Γεώργιος Νικολόπουλος ανέφερε ότι  « και το κύμα των νοσηλειών είναι υψηλότερο αυτού που είχαμε δει στο πρώτο κύμα όσον αφορά τον ημερήσιο αριθμό αλλά και αυτούς που βρίσκονται στο νοσοκομείο. Στις ΜΕΘ ευτυχώς έχουμε φτάσει την κορυφή και έχουμε κατέβει και αυτό το κρατάμε στα θετικά.» 

Λύθηκε το πρόβλημα

Πέραν της αυξημένης πληρότητας των κλινών στις κλινικές CoViD-19 στα δημόσια νοσηλευτήρια, σειρά πήραν τα νεκροτομεία. 

Οι νεκροθάλαμοι στο Νοσοκομείο Αμμοχώστου γέμισαν, με αποτέλεσμα δύο από τους θανόντες να μεταφερθούν χθες στο νεκροτομείο του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας. 

Σύμφωνα με την κα Γιαννάκη « χθες έκανα μια προσωπική έκκληση στους συγγενείς όλων των αποθανόντων να στείλουν τα γραφεία κηδειών να πάρουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα διότι είχαμε ένα σοβαρό θέμα διότι δεν ερχόντουσαν από τα γραφεία κηδειών να πάρουν τους αποθανόντες, έτσι χθες κάναμε μια σοβαρή έκκληση και σήμερα άρχισαν και ανταποκρίνονται για να μπορούν να πάρουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα για ταφή.» 

Η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας απέδωσε το πρόβλημα σε ασυνεννοησία μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών, διευκρινίζοντας ότι το πρόβλημα έχει λυθεί.