Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Τρείς Δεκεμβρίου.  Διεθνής ημέρα για τα άτομα με Αναπηρία, η οποία καθιερώθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992 για προώθηση και κατανόηση των θεμάτων που σχετίζονται με τις αναπηρίες. 

Ωστόσο στην Κύπρο υπάρχουν ακόμη πολλά που θα πρέπει να γίνουν δηλώνει ο πρόεδρος της Οργάνωσης Παραπληγικών Δημήτρης Λαμπριανίδης. 

Σύμφωνα με τον κ. Λαμπριανίδη « ο κάθε άνθρωπός να προσέχει με την συμπεριφορά του πρώτον να μη δημιουργεί εμπόδια στη διακίνηση των ατόμων με αναπηρίες δεύτερο εκεί όπου μπορεί να αφαιρεί εμπόδια για να επιτρέπει την συμμετοχή των ατόμων με αναπηρίες και τρίτον να αντιληφθούμε ότι τα άτομα με αναπηρίες είναι πολύ περισσότερα από ότι πιστεύουμε και πρέπει να απαιτούμε από τα κράτη να εφαρμόζουν πολιτικές εξυπηρέτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους για να ζουν ανάμεσα μας με αξιοπρέπεια και ισότητα ». 

Με την εκστρατεία «είμαι και εγώ ΑΜΕΑ» η Παγκύπρια Οργάνωση Αποκατάστασης Αναπήρων Λεμεσού, καλεί όλους να γίνουν ένα με τους ΑΜΕΑ και να ζήσουν για λίγο την καθημερινότητα τους. 

Ο πρόεδρος της Οργάνωσης Ανδρέας Γεωργιάδης ανέφερε  « πως θα ήταν η ζωή σας αν έπρεπε να βρίσκεστε σε ένα τροχοκάθισμα, ή ακόμα χειρότερα να βρίσκεστε καθηλωμένοι σε εάν κρεβάτι ή να μην μπορείτε να αυτοεξυπηρετηθείτε να ντυθείτε να κόψετε το φαγητό σας να ανεβείτε μια σκάλα, αυτό ζητάμε να προσπαθήσει ο κάθε ένας αρτιμελής να μπει στα δικά μας παπούτσια». 

Η γραμματέας επικοινωνίας ΠΟΑΑ Λεμεσού τόνισε ότι  « το πιο σοκαρίστηκο είναι όταν αντιληφθείς ότι είναι κάτι μόνιμο, ότι αυτό που περνάς δεν έχει να κάνει με 3 4 5 μήνες ταλαιπωρία όταν αντιληφθείς ότι αυτό πλέον είναι το μέλλον». 

Παρόλο που υπάρχει η σύμβαση των Ηνωμένων εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, ως Κύπρος υστερούμε σημειώνει με παρέμβαση στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» ο πρόεδρος της Επιτροπής Εργασίας Ανδρέας Φακοντής. 

Ο κ. Φακόντής δήλωσε πως « ως επιτροπή έχουμε ζητήσει κατ επανάληψη την πιστή εφαρμογή αυτής της σύμβασης και την απαίτηση να δημιουργηθεί μια νέα νομοθεσία η οποία να είναι αποκλειστικά για τα άτομα με αναπηρία ». 

Η φετινή εκστρατεία είμαι και εγώ ΑΜΕΑ στοχεύει επίσης στην ουσιαστική στήριξη των ατόμων με αναπηρίες και στην ίση αντιμετώπιση τους.